Transport – model de business 2
Continui articolul scris acum cateva zile cu un nou articolul despre modelel de business din transport. Daca nu ai citit primul articol o poti face accesand linkul asta.
In acest articol o sa citesti despre:
- al doilea model de business in transport;
- care e diferenta dintre acest model de business si primul model de business in trasnport
- cu ce te ajuta modelul asta de business
Al doilea model de business in transport
Al doilea model de business in transport este sa lucrezi cu un client dedicat. Asta presupune sa gasesti un client, sau mai multi carora sa le asiguri transportul pe rutele pe care acest client le are.
Transportul poate fi asigurat atat pe rute interne cat si pe rute externe E de preferat sa va poata asigura rute cat mai lungi cu o singura incarcare si o singura descarcare.
De obicei, astfel de companii au rute fixe ceea ce inseamna ca faci ruta intre punctul A si punctul B in mod constant. Asta aduce benficii mari datorita faptului ca:
-afacerea devina extrem de simpla operationa
-, soferul devine extrem de famiiarizat cu ruta, cu modul de lucru al clientului si al clientilor lui. Asta duce, in final, la posibilitatea de a gresi mult mai mica si la putine complicatii operationale.
Daca acest client creste ca si business atunci va avea nevoie de mai multe transporturi si poti creste sanatos si frumos impreuna cu el. Foarte multe companii mari de trnsport din Romania au inceput asa si s-au facut mari si frumoase cu ajutorul unui client sau mai multor clienti.
Dezavantajele acestui model de business
Modelul asta de business are si dezavantaje, 2 fiind foarte importante:
- esti dependent de 1 sau 2 clienti, ceea ce reprezita un risc mare pentru tine si compania ta. Daca unul din clienti renunta la a mai lucra cu tine, treci foarte usor pe minus;
- preturile sunt “impuse”. De obicei astfel de clienti pun presiune mare de pret si in fiecare an fac renegocieri de contract. La fiecare renegociere dorind sa mai obtina un beneficiu, de aceea presiunea pe pret este foarte mare, iar marjele de profit sunt mici.
Aceste dezavantaje sunt insa compensate de avanatajele care decurg din modelul asta de business si care pot duce la un business frumos si stabil.
E de preferat ca modelul asta de business sa fie asigurat in relatia cu clientul final si nu cu o casa de expeditii. In cazul unui astfel de model de business de transport cu o casa de expeditii dezavantajele sunt mult accentuate.
Depinde de tine ce model de business alegi in transport. Daca tot esti aici iti ofer gratuit o fisa prin care poti detemina consul masinilor: Cum determini consumul de combustibil