Business de Transport – al treilea model de business

Business de transport
Business de transport

Al treilea model de business de transport pe care vreau sa vi-l descriu in seria asta de articole (daca nu le-ai citit pe cele doua dinainte o poti face aici: Transport -Model de business , Transport – model de business 2). Acest model este ceva mai complicat decat cele doua prezentate anterior si necesita ceva experienta in domeniul transporturilor.

Ce vei afla din acest articol:

  • care este al doilea model de business de transport;
  • cum se desfasoaraa cest model de business;

Urmand celelalte modele de business de transport prezentate anterior poti sa cresti o afacere fara sa ai multe cunostiinte in domeniu. Cunostiintele vor veni pe masura ce afacerea evolueaza, iar foarte multa infuzis de know-howva veni de laparteneri.

Al treilea model de business de transport

Al treilea model de business de transport este bazat pe iesirea pe piata libera. Adica nu ai clienti stabili ci lucrezi cu bursele de transport. In fiecare zi cu alti clienti.. Un astfel de model de business este greu de previzionat si greu de profitabilizat.

Cu toate ca pare simplu sa gasesti clienti cu ajutorul burselor de transport (iar in realitate nu este greu) modelul asta de business vine cu riscuri mai mari si complicatii operationale mai mari si costuri mai mari.

In modelul asta de business performanta si profitabilitatea in transport se obtine gasind cursele bune cu minim de timp de stationare si minim de kilometri de dislocare. Curse bune inseamna cele care sunt profitabile, adica iti asigura un pret minim pe km egal cu costul tau.

Nu tot timpul se va intampla asta in modelul asta de business. Pentru ca nu tot timpul vei gasi pret pe curse care sa-ti acopere costul minim. Deci vei vinde de multe ori la preturi mai mici decat costul tau. Ideea este ca la sfarsitul fiecarei luni sa faci profit.

Securizarea businesului de transport

De obicei, pentru a securiza afacerea (ai niste costuri care sunt doar estimari in timpul lunii, iar calculele din timpul luni pot fi diferite de cele din momentul sosirii tuturor facturilor) e bine sa ai o marja de profit  brut la sfarsitul lunii undeva pe la 1000 de euro pe masina. Valorea asta iti asigura, de obicei, ca ramai pe plus si dupa ce vin toate facturile.

Daca dispecerii tai au experienta mare si stiu ce trebuie facut modelul asta de business iti asigura cea mai mai profitabilitate (daca nu stiu da-mi mie un telefon si te ajut eu), dar are si cel mai mare grad de risc, mai ales cand firma e mica. De aceea, e recomandat sa incerci sa migrezi catre modelul 2 de business, chiar daca nu de la inceput, dar pe parcurs pentru a reduce din riscuri.

De fapt e recomandat ca sa ai un mix de modele de business de transport format din toate cele 3 modele, din primele 2 modele sa asiguri costurile si o profitabilitate mica care sa te tine pe linia de plutire iar din acest model de business al treilea sa iti asiguri o profitabilitate  mai mare. Pentru a face asta iti trebuie multa experienta. Eu o am si te pot ajuta, asa ca da-mi un telefon si invitama pe la tine.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *