Transformare departament logistic in firma logistica

logistic
logistic

In anii trecuti tot mai multe firme luau decizia de a face aceasta miscare.

Este o miscare benefica pentru o firma deoarece, cheltuieli care pina la momentul schimbarii erau netransparente datorita faptului ca erau prinse in pretul produsului devin transparente si sunt constientizate in organizatie, iar vanzarile incep sa realizeze importanta coturilor pe sku sau pe client.

Aceasta transformare are aproape acelasi rol ca si externalizarea, organizand activitatea firmei si ajutand la optimizarea logistica. Acest lucru se poate face prin oferirea de servicii logistice catre alti clienti care au nevoie si pentru care costurile logistice ar fi foarte mari daca ar face asta singuri.

Singurul dezavantaj al acestei actiuni este lipsa personalului calificat pentru a trece de la conceptul de departament la conceptul de firma separata si de a putea face o strategie coerenta de dezvoltare a companiei. Trecerea catre aceasta etapa va trebui sa se face in ideea de a oferi servicii logistice si catre alti clienti.

De obicei aici exista o problema datorita faptului ca oamenii care lucreaza in logistica nu sunt buni vanzatori, iar de obicei astfel de firme incearca sa faca vanzare prin oamenii de logistica, ajungand intr-un final la a atrage volume mici suplimentare in retea.

In cazul infiintarii unei astfel de firme eu as merge pe o strategie de profit zero pentru produsele care le am in portofoliu, urmanad ca profitul sa il generez din aducerea si introducerea de noi clienti in retea, pentru ca pina la urma scopul unei astfel de mutari este de eficientizare (deci incercare de reducere a costurilor)si nu de adugarea inca unui element de marire a pretului final in lantul producator client final.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *