Totul in soft ERP

soft ERP
soft ERP

Eu am un principiu de business atunci cand fac consultanta, principiu de la care incerc sa ma abat cat mai putin, principiul este “totul in soft ERP”. Am sa fiu un pic mai explicit ca sa inteleaga toata lumea la ce ma refer.

Ce inseamna totul in soft ERP?

In orice business sunt unele procese sau subprocese care nu se desfasoara intr-un soft ERP, WMS etc. Chiar daca ele sunt prinse a se desfasura intr-un soft ERP si softul le poate gestiona (mai bine sau mai putin bine) in foarte multe cazuri se desfasoara in afara softului.

Toate aceste procese trebuiesc identificate si gasite solutii pentru a se desfasura in soft. Lucrul asta etse esential pentru ca orice proces, subproces care nu se desfasoara in soft sau are o varianta paralele cu softul este greu de monitorizat si controlat.

Pe astfel de procese sau subprocese nu se pot da rapoarte sau se pot da foarte greu. In cazul in care se dau rapoarte ele se fac in excel si intervine factorul uman, car epoate gresi sau si mai rau influenta rapoartele in mod voit sau nu.

Procese in afara softului ERP

Astfel de procese trebuiesc identificate printr-un audit intern sau extern si apoi trebuiesc trecute prinr-un soft ERP pe care deja in aveti instalat sau printr-un soft WMS (daca sunt procese de ddepozit). De obicei un astfel de proces nu este simplu, iar uneori poate fi ingreunat foarte mult de solutia software in sine.

Ca principiu orice proces trecut prin soft este mai greoi si ia timp mai mult pentru ca trebuiesc introduse date in soft, date care pina atunci nu erau introduse, dar faptul ca cel proces/subproces devine controlabil si raportabil este un mare castig pentru orice manager.

Rapoartele permit sa vezi o evolutie , sa poti masura parametir si sa poti imbunatati procesul/subprocesul si poti vedea prin cifre performanta procesului si a oamenilor, iar apoi poti lua decizii pe baza acestor cifre,

Sfatul meu este ca orice proces pe car eil identificati in afara softului sa fie trecut prin soft sau sa fie gasite solutii sa poate fi contorizat si masurat.

Asta este o prima ettapa a unui proces de optimizare d eprocese pe care eu o fac in orice proiect de consultanta.

Daca vrei sa faci asta te poti uita pe serviciile noastre de consultanta si sa alegi unul dintre ele: Consultanta de buisness

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *