Management

Strategia rezolva o problema ca sa vezi unde crapa dupa

Nu stiu daca ai auzit sau daca aplici strategia asta, dar cel mai probabil ai aplicat-o cel putin odata. Strategia asta e simpla: vrei sa rezolvi ceva, dar nu poti sa vezi toate implicatiile si atunci mergi si rezolvi prima chestie care ti se pare importanta. Nevazand toate implicatiie dupa ce o rezovi pe asta va crapa in alta parte, prin alta zona sau departament din companie. Nu stii unde, dar o sa vezi cand va crapa! Si te apuci sa o rezolvi si pe aia. Si procesul se repeta, va crapa prin alta parte prin companie.

Cred ca ti-ai dat seama ca o companie e un organism viu si strategia asta nu face altceva decat sa mute problema in alta parte a corpului companiei. Bineinteles ca nu e cea mai buna strategie, dar neavand alta e singura de care dispui. Strategia cea mai buna ar fi sa vezi daca rezolvi prima problema unde va avea impact si ce probleme va crea. Stiind asta poti gasi o cale de rezolvare care sa diminueze aparitia si impactul problemelor in alta zona. Stiind si unde vor aparea, te pregatesti dinainte. Dar pentru asta trebuie multa experienta si cunoastere in detaliu a companiei. Si mai trebuie ceva: sa stii cum poti misca lucrurile in directia in care vrei. De obicei asta fac consultantii buni cu multa experienta, antreprenorii care isi cunosc foarte bine compania si sunt si manageri buni. Sau managerii foarte buni.

Ce ingrediente ne trebuie ca strategia asta sa functioneze

O problema mare a strategiei asteia este ca nu controlezi nimic, tu doar reactionezi. Si cand faci asta exista pericolul sa expodeze. La propriu! Adica sa apara ceva foarte mare sa te dea complet peste cap. Deci ai nevoie de ceva experienta ca sa-ti dai seama daca ceea ce vei crea e mai grav sau nu decat ceea ce vrei sa rezolvi. Macar atat, e cerinta minimala! Si dupa aia sa ai experinta, timp si determinarea sa stai sa rezolvi pe acolo pe unde crapa.

Mai e ceva important: sa vezi unde crapa dupa ce rezolvi chestia. Pentru ca e foarte posibil sa nu vezi! In companiile mari (mai ales in cele in car enu exista proceduri formalizate) e posibil sa nu vezi unde crapa pentru ca oamenii vor rezolva problema local, asa cum stiu ei. Asta inseamna ca problema va fi ascunsa sub pres si nu vei afla de ea. SI e posibil sa genereze o problema mai mare in viitor.

E important sa ai si managerii de departament care sa fie capabili sa rezolve noua problema aparuta. Si sa stie ca vor aparea probleme. SI sa vrea sa o rezolve!

Dupa cum vezi sunt multe variabile pe care nu prea le controlezi, dar in lipsa de altceva e buna si strategia asta. E posibil sa iasa, e posibil sa nu iasa, depinde de tine si de cata experienta ai. Eu recomand varianta a doua in care stii unde va crapa si poti sa preintampini asta chiar daca nu merge rezolvata de la inceput. Ai mai mult control pe proces.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *