Service-uri si reparatii auto

reparatii auto
reparatii auto

O flota mare inseamna reparatii auto multe, reparatiile inseamna ca aveti nevoie de service-uri si de piese auto.

Cum ai negociat cu serviceurile pentru reparatii auto?

Banuiesc ca, la ora de manopera si banuiesc ca acest tarif e trecut in contract si ca pe baza lui se face factura, iar tu platesti.

E suficient sa negociezi doar atat?

Pentru multi, da; pentru cunoscatori, nu. Ce ar mai trebui ca sa fie bine? Numarul de ore de manopera pentru fiecare operatie.

S-a uitat vreodata cineva la acest aspect?

E stipulat in contract ce normativ se foloseste?

Daca o sa pui o astfel de intrebare si ai sa mai sapi un pic o sa constati ca orele de manopera nu sunt controlate si ca de fapt serviceul iti pune cite ore de manopera vrea fara ca tu sa ai un control.

Acest lucru nu se intimpla numai la serviceurile de colt de strada ci si la unele dintre reprezentante, iar motivul pentru care nu au normativ e simplu: costa multi bani si nu intreaba nimeni de asa ceva. Sfatul arfi  ca intr-un contract sa stipulati si normativul care se foloseste, iar daca nu exista unul creati impreuna cu serviceul un normativ pentru operatiile uzuale ca si anexa la contract, in felul asta facturile vor putea fi verificate relativ usor de catre oameni cu putine cunostiinte de specialitae.

Reparatii auto – calitatea si piesele de schimb

Calitatea acelor reparatii auto si costul pieselor de schimb sunt, de asemenea, importante. Trebuie verificate preturile pieselor de schimb in piata in permanenta. In domeniul asta nu functioneaza teoria ca ce e mai scump e mai bun si invers, trebuie doar stabilit care sunt piesele uzuale care care corespund cel mai bine nevoilor flotei tale, si ar fi bine ca persoana care achizitioneaza aceste piese sa poata justifica asta cu cifre si nu cu sentimente.

Ar fi bine, de aemenea, ca administratorul flotei sa tine o evidenta a reparatiilor si sa aiba o programare a interventiilor programate pentru fiecare masina in parte. Asa cum spuneam si intr-un articol anterior, planificare salveaza bani, cu cat e facuta mai bine ca atat salveaza mai multi bani.

Reparatii auto- negocieri piese si uleiuri

Daca folositi o cantitate suficienta de ulei puteti negocia cu firmele de distributie uleiuri sa primiti bani, ca si finantare, pentru ca sunteti client fidel. Banii pentru finantare se acorda de obicei sub forma de utilaje de service sau altfel de utilaje.

Daca folositi o cantitate suficienta de piese si accesorii auto puteti negocia cu anumiti distribuitori de piese sa faca un stoc tampon la dumneavoastar in depozit, stoc din care se returneaza catre distribuitor la sfarsitul lunii piesele nefolosita fara costuri suplimentare si se factureaza doar ceea ce a-ti folosit, reimprospatandu-va stocul in concordanta cu valorea ramasa din lina de credit negociata. Acest aspect va poate imbunatati considerabil cash flow-ul si va poate imbunatati timpul de utilizare a masinii datorita timpilor mai scurti de stationare.

Sigur aceste informatii nu te vor duce la castigarea premiului Nobel, dar sigur vei face reduceri de cheltuieli si imbunatatiri ale parametrilor autovehiculelor.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *