Semnale de alarmare in management

In urma cu citeva saptamini discutam cu un proprietar de firma care ma intreba cum poate el sa stie daca lucrurile merg bine la el in firma. ma intreba si ce semnale de alarmare in management ar trebui sa foloseasca. in acest articol, daca il vei citi pana la final vei afla urmatoarele:

  • Cifre sau altceva
  • Semnale de alarmare in management – primul semnal

Cifre sau altceva

Teoretic un astfel de raspuns este greu de dat. Ca sa fii sigur ca e raspunsul corect ar trebui sa faci o analiza a cee ce se intimpla in companie.

Ar trebui, cel putin teoretic, sa verifici cifre si sa stai citeva saptamani bune in companie. Domnul in cauza nu dorea insa o analiza operationala la nivel de companie. Dorea mai degraba sa stie care ar putea fi semnalele de alarma in manageemnt. Ar fi vrut un trigger care sa-l avertizeze ca lucrurile nu sunt chiar pe fagasul cel bun.

Am indraznit sa-i spun ceea ce consider eu ca ar trebui sa fie un semnal de alarma, semnal la care ar trebui sa inceapa sa faca cercetari. Cu toate ca pare o chestie extrem de greu de evaluat lucrurile sunt mult mai simple decat par in realitate.

Semnale de alarmare in management – primul semnal

Primul semnal de alarma  ca lucrurile nu merg bine este atunci cand directorii se intelg intre ei. Directorul de achizitii are o relatie cordiala cu directorul de vanzari si logistica si la fel cand directorul de vanzari are o relatie calda si calma cu directorul de logistica.

Daca oamenii astia au relatii cordiale inseamna ca undeva se fac niste compromisuri. Compromisurile astea aduc linistea in firma, dar nu sunt bune pentru firma.

Teoretic, achizitiile ar trebui sa cumpere la cel mai mic pret. In felul asta departamentul de vanzari e multumit pentru ca poate vinde la unpret mic. Prtul mic ii aduce avantaj competitiv. Achizita la pret cel mai bun pret inseamna ca se achizitioneaza volume mari. Asta in detrimentul unei bune rotatii a stocului si a unui stoc optim corelat cu termenele de plata si frecventa aprovizionarii.

Daca vanzarile cu logistica au relatii cordiale inseamna ca logistica livreaza fara sa aiba grija la costuri. A doua varianta ar fi ca vanzarile accepta ca logistica sa livreze cand poate in detrimentul unui timp bun de livrare.

Daca achzitiile si logistica au relatii cordiale inseamna ca spatiile de depozitare sunt generoase si ca supra stocurile facute de achizitii sunt acceptate de catre logistica.

Nu-i o regula generala ceea ce am descrismai sus, dar in mod clar, in foarte multe din cazuri, poate reprezenta semnale de alarmare in management de la care poti incepe sa cercetezi.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

2 comentarii la „Semnale de alarmare in management

  • martie 27, 2012 la 7:31 pm
    Permalink

    Poate putin cam riscanta ideea, dar interesanta. Ramane de vazut cum faci diferenta intre firmele cu departamente care colaboreaza bine dar nu au asemenea probleme si situatiile in care chiar exista problemele prezentate si situatia este cordiala.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *