Securizarea marfurilor pe traseul logistic – transport

securizare transport
securizare transport

Continui in acest articol despre securizarea marfurilor pe partea de transport si distributie.

Predarea primirea marfurilor intre depozit si sofer trebuie sa se faca in mod corect si in concordanta cu actele. Soferul ar trebui sa ia marfurile in primire la unitate de consolidare (palet), predarea marfurilor la bucata ar prelungi foarte mult operatiunile de incarcare a marfurilor; predarea marfurilor de catre sofer la destinatie ar trebui sa se faca tot la unitate de consolidare si nu la bucata.

Acolo unde e posibil sa se faca aceasta operatiune, predarea marfurilor la bucata catre sofer (de obicei ar fi bine sa se faca pe distributie), o recomand sa se faca (in felul acesta se imbunatateste securizarea marfurilor). Pentru a avea certitudinea ca marfa nu este scoasa din depozit fara documente ar trebui ca, din cand in cand, in mod aleato,r sa opriti un anumit numar semnificativ de masini, zilnic, la iesirea de pe poarta depozitului, adica dupa ce masina  a fost incarcata si sigilata si sa verificati daca ceea ce are soferul in masina corespunde cu ceea ce trebuia sa incarce.

Aceasta masura, aplicata corect, are un efect spectaculos de reduce a erorilor si de reducere a furturilor (securizarea marfurilor ca proces a functionar), asta in cazul in care marfa este scoasa din depozit cu ajutorul soferilor. Masinle trebuiesc verificate aleator si modul de selectie al lor trebuie sa il cunoasca cat mai putine persoane.

Sigilarea masinilor este o metoda de a imbunatati securizarea marfurilor si de a scoate din calcul soferii si a reduce aria de cautare in cazul constatarii unor lipsuri. SIgilarea masinilor ar trebuie sa se faca de catre seful celui care a incarcat, iar sigiliul ar trebui trecut pe unul din documentele soferului (foaie de parcurs, centralizator marfa etc). Sigiliile ar trebui predate responsabililor pe serii si cu semnatura marind astfel gradul de responsabilitate al lor. Ca la orice marfa, din timp in timp, ar trebui facut inventarul acestor sigilii.

Cand ajunge la locul de descarcare soferul nu ar trebui sa permita deschiderea masinii si ruperea sigiliului decat dupa ce se asigura ca responsabilul de depozit i-a trecut numarul sigiliului in document(foaie de parcurs sau centralizator de marfa).

La plecare se repeta exercitiul si masina este sigilata si sigiliul trecut cu semnatura in documentele soferului. Recomand folosirea sigiliilor electronice datorita costurilor mai mici pe durata lor de viata. Recomend, de asemenea, folosirea unor sigilii pot fi desfacuta si inchise la loc cu foarte mare greutate si la care se poate vedea incercarea de fraudare.

Deigilarea masinii in trafic, de catre sofer este interzisa, iar daca trebuie facuta din diverse motive (control de la organele de control ale statului etc) soferul trebuie sa notifice pe seful lui care declanseaza o procedura de verificare amanuntita a marfurilor la destinatie.

Masurile de securitate depind foarte mult de valoarea marfurilor transportate si de incidenta disparitiilor. Trebuie facuta tot timpul o balanta intre valoarea disparitiilor, nivelulde securitate dorit si costuri, iar apoi se poate lua o decizie bazata pe cifre.

Vei vrea sa citesti si urmatorul articol: Securizarea marfurilor pe traseul logistic

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

2 comentarii la „Securizarea marfurilor pe traseul logistic – transport

  • octombrie 7, 2010 la 10:56 am
    Permalink

    salut,
    sa stii ca in trecut am avut si eu progbleme cu atacurile pe autostrada, cand masinile erau in mers, si pe aia chiar nu ii interesau de sigilii.
    Sa scoata usile din balamale nu am avut, dar nu e timpul trecut:))).
    stau acum si ma gandesc la comentariul de la postul celalalt in care cineva zicea ca ” nu e mai bine sa ai oameni de incredere?” (cred ca pe linkedin a fost facut comentariul asta). tu ce zici de treaba asta cu oamenii de incredere?
    Daca ai nevoie de o consultanta secializata si experienta de genul celei pe care o exprimi tu aici iti stau la dispozitie.:))
    poate te pot ajuta cu ceva.

    Răspunde
  • octombrie 7, 2010 la 6:40 am
    Permalink

    “Sigilarea masinilor este o metoda de a scoate din calcul soferii si a reduce aria de cautare in cazul constatarii unor lipsuri”

    Desigur este valabil atunci cind nu se demonteaza usile cu totul – vezi transporturile P &G din Timisoara catre Bucuresti

    “Deigilarea masinii in trafic, de catre sofer este interzisa, iar daca trebuie facuta din diverse motive (control de la organele de control ale statului etc) soferul trebuie sa notifice pe seful lui care declanseaza o procedura de verificare amanuntita a marfurilor la destinatie.”

    Ar trebui spus asta si soferilor care vin din Franta la firma unde lucrez eu si intra in tara prin vamile unguresti. Ca sa nu plateasca amenda ca depasesc greutatea pe osie, muta marfa.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *