Reorganizari de companii in criza

Reaorganizai de companii in criza – un proces care nu inseamna sa dai toti oamenii afara si sa aduci altii noi ci sa mergi pe a-i invata pe oamenii existenti. Reteta cu sanse mari de a esua e aceea de a da oamenii afara si de a aduce altii noi.

Reorganizari de companii – de ce reteta asta nu e buna

In momentul in care dai oamenii afara si aduci altii noi timpul pentru compania ta s-a oprit in loc. Daca adaugi la asta si timpul care se opreste in criza o sai ai dimensiunea reala si grava a problemei. Sa iti explic ca sa intelegi. In cazul managerilor adusi noi in companie sunt necesare intre 4 si 6 luni ca el sa inceapa sa performaez. Asta pentru ca procesul de recrutare dureaza 1-2 luni, procesul de adaptare dureaza 1-2 luni si dupa 1-2 luni ca sa se vada rezultatele.

Poti reduce la zero elemente din acest proces, dar tot vei obtine 4 luni. Asta daca te referi doar la acel manager. Daca ne gandim ca el o sa vina si o sa vrea sa schimbe niste oameni din echipa lui o sa realizezi ca vei avea echipe functionale 100% dupe 8-9 luni. Iar compania ta nu are timpul asta. In timpul asta compania moare accelerat. Mai sunt si alte aspecte: oamenii noi “nu sunt conectati” la companie asa cum sunt cei vechi, dcei ai si alte chestii “psihologice” si de implicare. Da, dar cei vehi nu sunt buni, asta o sa zici. Corect, nu toti, pentru ca de aia vrei sa-i schimbi, nu?

Solutia este sa lucrezi cu ei si sa-i faci mai buni. Adica sa stai cu ei si sa-i ghidezi (tu si mangerii tai) si s le faci traininguri. Companiile taie trainingurile in criza cu toate ca ar trebui sa bage mai mult training. Asta pentru ca informatiile sunt mai usor acceptate in criza decat in non criza de oameni pentru ca ei au o alta atitudine. Frica pierderii locului de munca ii face a fie mult mai receptivi si mai dornici sa schimbe. De asemenea, dorinta de supravietuire ii face sa implementeze mai rapid ce invaat in acele trainiguri.

Ce ce reteta poti avea succes

Reteta e simpla, dar necesita multa munca si implicare a ta si a managerilor tai. Reteta cu rata mare de succes este sa stai cu oamenii si sa le faci coaching (tu si managerii tai sau alti specialisti din extern) ducandu-i in directia care trebuie. Asta presupune multa munca si implicare si disponibilitaea atat fizica cat si mentala de a face asta. Experienta mea imi spune ca reteta asta are mai mare rata de succes decat cea de mai sus. Totul tine de implicare, si daca implicarea e minima rezultatele vor fi minime. Daca implicarea e mare ai mari sanse sa obtii rezultate bune si sa sa salvezi compania.

Articolul asta vrea sa fie un semnal de alarma pentru ca cele mai multe reorganizari de companii in criza esueaza daca abordarea nu e corecta.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Poti micsora preturile in criza?

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *