Management

Reguli si proceduri

Pentru a putea avea eficienta in business trebuie sa avem reguli si proceduri. Nu prea se poate face nimic atat timp cat nu avem asta. Daca vei citi acest articol pana la final vei afla urmatoarele:

  • De ce sunt e important sa ai reguli si proceduri
  • care sunt regulile la reguli

De ce e important sa ai reguli si proceduri

A lucra cu reguli inseamna sa treci de la un mod de lucru haotic la un mod de lucru structurat, controlat si controlabil. In foarte ulte companii nu prea exista reguli. Cand spun asta ma refer la reguli si proceduri structurate in mod formal.

In alte companii exista reguli structurate in mod formal, dar aceste reguli nu se respecta. E foarte greu sa treci de la un mod de lucru haotic la un mod de lucru bazat pe reguli si structurat. De fapt, nici modul ala de lucru haotic nu este chiar lipsit de reguli. Oamenii au tendinta de a-si face regulile lor. Partea proasta e ca fiecare are regulile lui si functioneaza dupa acele reguli.

Fiecare va veni si iti va spune ce nu fac ceilalti si cenu respecta ceilalti. Daca nu ai reguli structurate e foarte greu pentru tine sa-ti dai seama unde e adevarul.

De e rau pentru tine ca companie sa nu ai reguli

Daca nu ai reguli structurate si formale oe foarte greu sa iti dai seama unde e problema. Dupa implementarea regulilor si procedurilor e foarte posibil ca oamenii sa continue sa functioneze ca inainte si sa nu respecte regulile nou implementate.

Pentru asta e nevoie de alte noi reguli simple si eficiente si e nevoie de mult control si multa indrumare. De obicei implementarea asta se lasa cu “varsare de sange”.

Care sunt regulile la reguli

Ca sa iti iasa implementarea asta de reguli, procese si proceduri trebuie sa ai niste reguli simple. Una din ele este ca regulile se respecta orice s-ar intampla. Daca nu vine apocalipsa si nu se scufunda pamantul regulile se respecta la litera.

A doua regula importanta este ca motivele de nerespectare a regulii vin inainte nu dupa nerespectarea regulii. Daca vin dupa ele nu au valoare si nu trebuie luate in considerare. Pentru ca daca vei face asta vei intra intr-un ciclu care nu se mai termina.

Implementarea de reguli, procese si proceduri structurate nu e o treaba simpla, de aceea e bine sa fie facuta de profesionisti. Altfel, vei face reguli si proceduri, vei aloca resurse sa facia sta si vei constata ca sunt degeaba.

Daac ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Alocare costuri pe client sau pe agent

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

One thought on “Reguli si proceduri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *