Procese naturale vs procese optimizate

procese optimizate
procese optimizate

Ideea de a scrie acest post (procese naturale vs procese optimizate) mi-a venit saptamana trecuta cand analizam unele procese al unui client de al meu.

Acel proces era unul dezvoltat natural, iar ca sa intelegeti ce inseamna asta am sa va explic.

Ce sunt procesele naturale si procesle optimizate

In orice companii exista procese naturale si procese optimizate. Procesele naturale sunt acele procese care s-au creat natural in companie, adica nu le-a definit nimeni niciodata ci s-au creat pentru a rezolva problemele. De exemplu: un angajat (sa-l numim angajatul1) care are legatura cu clientii a vazut ca unul din clientii lui are o problema legata de companie, o problema cu departamentul de logistica, de exemplu. Initial angajatul1 s-a dus la logistica si le-a spus problema si a lasat-o la ei spre rezolvare.

Logistica a preluat problema, dar cum mai avea si altele nu a rezolvat-o. Angajatul1 vorbeste peste 2 zile cu clientul, care e suparat si nervos rau ca nu i s-a rezolvat problema. Angajatul1 se duce la logistica si expune din nou problema, dar de data asta sta cu telefoanele pe ei si problema se rezolva. Angajatul 1 realizeaza astfel ca pentru a rezolva o problema a clientului trebuie sa stea cu telefoanele si sa piarda timp impingand logistica de la spate sa-si faca treaba. Asta e un proces natural pentru ca a fost creat in mod natural ca sa rezolve o problema punctuala si apoi a fost extins si la alte probleme.

De obicei, un astfel de proces este adoptat si de catre organizatie si de catre management ca fiind un proces bun si care are rezultate.

Un astfel de proces nu e bun, pentru ca va duce in final la incarcarea cu activitati a angajatului1 activitati care nu trebuie sa le faca el, iar in final angajatul 1 va deveni neproductiv si vor trebui alti angajati1. Problema nu este la anagajatul1 ci la logistica, iar de fapt problema logistica (o problema de planificare si prioritizare) este mascata printr-un proces natural.

Cum ar fi un astfel de proces optimizat?

Astfel: Angajatul1 da problema la logistica, iar logistica este obligaata sa raspunda si sa rezolve problema in X timp. Rezolvarea problemei este responsabilitatea departamentului logistica si managementul trebuie sa controleze ca sa-si respecte termenele. in acest fel angajatul1 este degravat de probleme pe care nu le poate influenta si se poate ocupa de relatia cu clientul, adica de probleme pentru care are competente si pe care le poate influenta.

Cam asta asta ar insemna un proces optimizat vs unul natural.

Sunt multe procese naturale in companii, procese care, de cele mai multe ori mascheaza cauza problemelor si genereaza destul de multa ineficienta. Inficienta duce la incarcarea schemei de personal in anumite zone.

Astfel de procese optimizate puteti obtine daca apelati unul din programele noastre de consultanta: Servicii de consultanta logistica

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *