Predare primire in logistica

predare primire
predare primire

Probabil cea mai veche operatiune care se face in logistica si, dupa parerea mea, si cea mai importanta operatiunea de predare primire. Controlul si responsabiizarea oamenilor se poate face doar printr-o procedura de predare primre de-a lugul intregului flux logistic.

Fara aceasta operatiune de predare primire responsabilitatea oamenilor asupra marfurilor practic nu exista, iar daca responsabilitatea nu exista acest fapt duce la pierderi, furturi si deteriorari de marfuri.

Marfurile inpreuna cu documentele ar trebui sa fie predate pa baza unor centralizatoare de marfa pe care cei 2 care participa la procesul de predare primire sa semneze dupa verificarea marfurilor si ducumentelor. In realitate la foarte multe companii predarea primirea nu se face ci este doar o formalitate care nu este procedurata.

Recomandari privind operatiunea de predare primire

Responsabilitatea predarii marfurilor ar trebui sa fie a celui care are marfurile in custodie si care trebuie sa le predea pentru efectuarea unei alte operatiuni: transport, distributie, mutare in alta locatie etc. In alte companii se predau marfurile si nu se predau documentele (ele se considera a fi primite de sofer odata cu marfurile cu toate ca fizic el nu le ia in aceiasi timp existand de cele mai multe ori un delay intre cele 2).

V-as sfatui sa predati documentele ca si o marfa si sa puteti reface in orice moment traseul lor. Daca nu se predau documentele vor aparea situatii de genul: soferul ajunge la cient si are marfa, dar nu are documentul sau are documentul si nu are marfa, in ambele cazuri aparand frustrari la client.

Predarea primirea intre depozit si soferi se face de cele mai multe ori defectuos datorita lipsei procedurilor si datorita lipsei timpul de efectuare a procedurii corecte (este motivul cel mai des invocat in comapanii pentru acest lucru care nu se face).

In depozit, de obicei, marfurile sunt consolidate pe paleti neeexistand timpul fizic de predare al marfurilor la bucata, dar, in acest caz ar trebui sa se faca predarea marfurilor la unitate de consolidare (palet) si sa se gaseasca o modalitate de securizare a unitatii de consolidare. Pentru securizare se pot folosi sigilii la masini pentru a fi siguri ca soferii sunt scosi din ecuatie in cazul unor lipsuri.

Cu toate masurile de securitate nu puteti eradica fenomenul lipsei marfurilor, dar cu cat aceste operatiuni sunt executate mai corect cu atat procentul lipsurilor se micsoreaza si creste responsabilitatea oamenilor implicati in proces.

O sa vorbesc intr-un alt articol despre metode de securizare a marfurilor.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *