Poti micsora preturile in criza?

Una din intrebarile fundamentale in criza este daca polti micsora preturile in criza. Se pune intrebarea asta pentru ca in momentul in care pierzi chienti si venituri poti compensa asta prin preturi mai mici. Preturile mai mici, teoretic, iti vor auce mai multi clienti si astfel poti echilibra balanta. Sa fie oare asa sau nu? Asta o sa vreau sa analizez in articolul asta.

Cat de mult poti micsora preturile in criza

O sa analizez din 2 punte de vedere problema micsoratului pretului in criza:

  1. din punct de vedere tehnic. Adica daca tehnic poti face asta, daca costurile te lasa si cat de mult te lasa sa micsorezi preturile.
  2. ce fac alte companii si cum actioneaza ei in privinta preturilor.

As vrea sa-ti spun ca nu asta este prima tendinta pe care tu o ai cand intri in criza si vezi ca scad veniturile. Veniturile scad datorita scaderii numarul de clienti. Prima tendinta este aceea de a ehilibra balanta prin marirea preturilor si nu prin scaderea lor. Problema este ca daca faci asta e posibil sa pierzi si mai multi clienti si nu stii unde te vei putea opri. Asta daca maresti preturile singur si nu mareste toata piata.

A doua varianta este sa micsorezi preturile in ideea ca vei atrage mai multi clienti de la concurenta. In acest fel vei vinde mai mult la pret mai mic dar balanta se va echiliibra. In mod cert, daca nu micsorezi tu preturile cineva din piata o va face si acela va lua mare parte din clienti. Adica va lua de la tine si de la ceilalti din piata si la un moemnt dat tot la micsorare de pret vei ajunge.

Finalmente micsorarea preturilor in criza pare solutia buna

Cum imi dau seama pana unde cobor preturile

Sunt 2 evenimente care se suprapun intr-o perioada de criza:

  • scaderea numarului de clienti. Prin scaderea pretului tu doresti sa inversezi trendul asta la tine in companie
  • scaderea volumului comandat pe comanda si marirea numarului de comenzi. Prin scaderea pretului, teoretic, speri sa te ajute si aici dar eu cred ca nu te va ajuta. Asta pentru ca volumul tine de alti factori. Si anume: micsorarea stocurilor pe care clientul le tine si implicit micsorarea cheltuielilor lui.

Problama care apare este ca volumului pe comanda si indesirea comenzilor pe tine te face sa ai costuri operationale mai mari. Tu vezi scaderea preturilor ca o solutie salvatoare, dar marirea costurilor va fi o frana majora pentru asa. Cat de jos te poti duce cu pretul?

Inainte de a raspunde la intrebarea asta ar trebui sa vezi cat de jos te poti duce cu costurile operationale. Iar asta iti va spune cat de jos te poti duce cu preturile. Asta inseamna sa reduci si sa controlezi foarte bine operationalul.

Cum reduc si cum controlez costurile operationale?

Controlul costurilor operationale se face prin implementarea de indicatori de performanta si indicatori sintetici la nivel de management. Daca nu ai facut asta pana acum e bine sa accelerezi procesul asta. Asta e o chestie care de acum incolo trebuie ajustata in permanenta fie ca e criza fie ca nu e criza. Indicatorii iti arata in permanenta daca directia e buna si daca te afli pe drumul care trebuie.

Cum reduc costurile operationale? Prin eficienteizare de procese. Tendinta e sa dai afara oameni fara sa faci eficientizare de procese. Iar asta e posibil sa te afecteze major. Daca faci eficientizare de procese numarul de oameni se va redcue natural fara sa te afecteze. Aici te pot ajuta eu si ai datele mele de contact in partea de sus a paginii.

O alta metoda ar fi sa implementezi softuri (ca parte a procesului de eficientizare de procese). Pentru ca nu sunt foarte multi bani disponibili in perioada asta e bine sa te utii catre solutii gratuite. Pentru depozit avem WebWMS care e o solutie gratuita.

Ce fac alte companii

Lucrurile sunt mixate, iar semnalele nu sunt clare. Am vazut industrii care au marit preturile in criza si in paralel si-au si redus costurile operationale. Un bun exemplu ar fi industria auto. In fiecare criza, inclusiv in asta am remarcat ca preturile masinilor au crescut. Pe de alat parte au si redus costurile prin introducerea de motoare cu cilindree mai mica, deci mai ieftin de produs.

In industria food am remarcat ca preturile au scazut. Deci conteaza foarte mult in ce industrie esti, cat de mult inoveaza industria si, si mai important, cat de mult marketing faci.

Sper ca articolul sa te ajute sa iei decizii . Daca ti-a placut articolul te invit sa-l ctesti si pe urmatorul: Sfaturi suplimentare ce sa faci in criza

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

One thought on “Poti micsora preturile in criza?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *