Planificare si logistica

Logistica este un domeniu in care daca esti disciplinat ai o putere foarte mare, de aceea azi am sa discut despre planificare si logistica. Cei mai mari oparatori logistici detin aceasta putere si de ac
eea lucrurile la ei par simple.
Daca vei citi acest articol pana la final vei afla urmatoarele:
- Legatura planificare si logistica
- cum faci o planificare logistica eficienta
Ca sa fii disciplinat trebuie sa planifici. Planificarea inseamna viziune, iar viziunea este o calitate pe care ar trebui sa o aiba fiecare manager.
Legatura planificare si logistica
Deci, daca vrei sa treci de la stadiu de amator la stadiul de profesionist, si sa joci in liga mare, trebuie sa inveti sa planifici si sa faci foarte multe lucruri repetitive. Asa e organizata lumea in care traim, totul se intimpla cu o oarecera repetitivitate. Dupa noapte vine zi, te trezesti in fiecare dimineata, maninci de 3 ori pe zi etc.
De ce in business ar fi altfel?
De curand am participat la o intilnire in care oameni grei spuneau ca nu inovatia este cea mai importanta in afaceri. Spuneau ca nu idea care descopera apa calda ci, mult mai importanta este executia.
Cele mai de succes businessuri au fost aduse acolo unde sunt astazi, de oameni care au stiu sa execute foarte bine. Acesti oameni stiu sa planifice si sa repete in fiecare zi acelasi lucru, dar azi cu rezultate mai bune decat ieri.
Planificarea inseamna sa stii ca se va intimpla un lucru, un eveniment, sa stii cauzele, efectele. De asemenea, sa stii ce resurse vei aloca astfel incat de fiecare data sa te ia din ce in ce mai putin prin surprindere.
Daca aveti oameni care nu stapinesc foarte bine fiecare aspect al vietii logistice probabil ca aveti o mare problema. Iar aceasta problema va va lovi unde va doare cel mai tare (de obicei la client sau in client) si cand va veti astepta cel mai putin.
Cum faci o planificare logistica eficienta
Planificarea in logistica inseamna planificarea intregii activitati:
- a activitatii din depozit,
- a activitatii de transport
- a activitatii de distributie si
- planificarea legaturilor si interectiunilor dintre depozit, transport si distributie.
Totul se face prin exercitiu zilnic, iar planificarea va deveni din ce in ce mai buna. Pe masura ce timpul trece oamenii vor deveni mai buni. Planificare eficenta inseamna sa stii cand vei aveam nevoie de o resursa si sa o poti aloca atunci.
Ai asa ceva in organizatia ta? Sigur ca ai, trebuie doar sa te uiti un pic mai bine si poate sa mai iesi afara din birou. 🙂
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Repetitia – mama invataturii
Bun articol, merita o completare.