Piese auto

piese auto
piese auto

Am remarcat ca noua, romanilor, ne plac discounturile, inclusiv la piese auto.

Ne plac atat de mult discounturile incat nu mai conteaza pretul de plecare al produsului la care se aplica discount. Am remarcat asta de blackfriday sau cu alte ocazii cand vanzatorii mareau pretul produselor. Faceau asta cu citeva saptamini inainte de ziua respectiva si apoi aplicau discounturi mari. in multe din cazuri pretul rezultat in urma aplicarii mecanismului marire pret si apoi discount era mai mare decat pretul normal al produsului.

Experienta personala cu pretul la piese auto

In urma cu ceva timp eram la un client si faceam ce stiu cel mai bine sa fac: ii ajutam sa-si identifice problemele de flota si sa gaseasca solutii de rezolvare a lor si de reducere a costurilor. Am ajuns la partea cu piesele auto, de unde le cumpara, ce calitate, cum ia decizia de cumparare etc. Mi-au spus ca ei cumpara piesele direct de la distribuitor, avand o flota mare, pot  obtine discounturi frumoase.

Si asa am auzit cuvantul magic: discount. I-am intrebat ce discounturi au. Mi-au insiruit 3 furnizori de piese cu discounturi, la vreo 2 din ei, de 45% la unele categorii de produse. l-am intrebat daca li se par normale discounturile astea de 45%. Au zis ca e maximul pe care il pot lua pentru ca nu prea se poate mai sus de atat.

Am facut un mic experiment impreuna cu clientul: am sunat la la reprezentantul distribuitorului avand un cod de piesa caruia clientul ii stia pretul. Am pus telefonul pe speaker si i-am cerut sa-mi dea un pret pentru piesa respectiva.

Pretul meu la piese auto vs pretul clientului meu cu flota mare

Nu a fost simplu pentru ca mi-a zis ca ei nu vand direct etc, a trebuit sa joc un pic de teatru cu el. Intr-un final mi-a dat pretul. Ca sa intelegeti bine situatia clientul meu avea un parc de 150 de masini, eu i-am zis tipului de la piese auto ca am doar 5 masini.

Pretul la care clientul cumparase acea piesa era de 325 ron, pret final. Adica avea 45 % discount aplicat deja. Pretul la care mi-ar fi vandut mie piese ar fi fost de 330 de ron. Dupa ce mi-a dat pretul l-am intrebat daca nu imi da si mie un discount ceva, 2-3%, ca sa lucrez cu el in continuare. Mi-a zis ca deja pretul ala avea inclus un discount de 30%, si asta fara sa il cer eu.

Ar fi fost anormal sa nu te gandesti ce usor arunca oamenii astia cu discounturile.

Concluzie

Dupe ce a vazut pretul, clientul a ramas perplex. Era diferenta doar de 5 ron care la preturile de le aveam amandoi reprezenta 1%. Bineinteles ca a urmat o noua negociere cu furnizorul de piese, dar de data asta pe niste baze mult mai reale.

Asa ca, aveti grija cu discounturile, de fapt nu discountul va intereseaza ci pretul final la care achizitionati produsul. Acela reprezinta adevarata valoare.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *