Order to cash

order to cash
order to cash

Doua cuvinte simple care definesc un intreg proces operational foarte coplex si cu foarte multe provocari order to cash.

Tradus in romana titlul ar insemna “De la comanda pina la incasare” si in tot acest proces sunt implicate aproape 90% din resursele unei companii.

Sunt implicate aproape toate departamentele, iar definirea si monitorizarea unui atfel de proces iti va putea arata cat de bine si cu performante functioneaza organizatia ta si cat de bine lucreaza departamentele la punctul de interactiue dintre ele.

Initierea monitorizarii unui astfel de proces, cu indicatori de performanta la sfarsitul fiecarei etape intermediare va face ca intreg fluxul sa devina mai fluid si mai flexibil, dacand la imbunatatirea calitatii serviciilor.

Influenta order to cash in logistica

De obicei urmarirea acestui flux order to cash reduce presiunea la care este supus departamentul logistic, datorita faptului ca, fiind ultimul element din lant, nerespectarea termenelor si conditiilor de catre celelalte departamente duce la micsorarea termenelor necesare proceselor logistice punand o presiune foarte mare asupra logisicii. De obicei aceasta presiune duce la inrautatirea serviciilor catre clienti (intirzieri, comenzi pregatite eronat, inlocuire de produse, furturi, deteriorari de marfa etc)fara a fi in mod direct si in totalitate vina departamentului logistic(depozitare transport sau distributie).

Intrebari care trebuiesc puse in cadrul unui proces order to cash

Am, ca de obicei, cateva intrebari la care, daca vei raspunde, acest proces va suferi imbunatatiri majore:
1. Cand sunt date comenzile?
2. Cand sunt introduse in sistem?
3. Cum sunt confirmate aceste comenzi? Stocul de marfa din sistem (pe baza caruia se confirma comenzile) este acelasi cu stocul fizic din depozit?
3. Exista o ora zilnica limita pina la care se accepta comenzi?
4. Se respecta aceasta ora?
5. Cum sunt tratate modificarile in comenzi? Pinala ce ora limita pot fi acceptate modificari de comanda?
6. Cand sunt preluate comenzile in depozit?
7. Este necesara o reconfirmare a comenzilor in depozit? Daca da cum si cand se face si cum se transmit aceate date catre facturare, transport si distributie?
8. Care este ordinea de pregatire a comenzilor in depozit?
9. Ordinea de pregatire in depozit este corelata cu ordinea de sosire a masinilor la incarcat?
10. Transportul si distributia pregatesc si ei incarcarea masinilor in paralel cu pregatirea comenzilor in depozit?
11. Cum se verifica si cum se preda marfa catre soferi? Cat dureaza acest proces? Pe baza caror documente se verifica si se semneaza?
12. Facturile si documentelede de insotire a marfurilor sunt emise cand s-a terminat de incarcat masina?
13. Cine si cum verifica retururile si refuzurile de marfa, returul de documente si ambalaje?
14. Cine si cand verifica calitatea serviciului, si care sunt parametri care descriu acest lucru?
15. Cum si cat de eficient functioneaza interactiunea intre departamentele de procesare a comenzilor, depozit, transport, distributie, facturare si customer service?

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *