Operatori de servicii logistice

Am mai scris cu ceva timp in urma despre atentia pe care trebuie sa o acordati negocierii cu operatorii de servicii logistice. De ce  ar trebui atentie inca de la inceput? Pentru ca odata inceputa colaborarea intr-un mod eronat va fi mult mai greu de schimbat si se vor cheltui resurse pentru asta. Sfatul meu este sa apelati la profesionisti cand intrati intr-o astfel de relatie deoarece foarte multi dintre cei care faca asta pentru prima oara nu conosc, asa cum este si normal, toate “capcanele” intinse de un astfel de contract.

Vreau sa va povestesc o situatie intilnita de mine ca sa va dati seama cat de important este sa stii ce anume sa negociezi cu operatorii de servicii logistice.

Un client de al meu lucreaza cu un astfel de operator. Zilele trecute a avut un incident cu o livrare la un KA, incident care a fost anuntat partial de catre operator (iar ceea ce a anuntat s-a rezolvat). Pe scurt – o livrare in Bucuresti din Bucuresti, iar dupa 3 zile marfa era nelivrata, iar operatorul logistic cand a fost intrebat de catre client ce s-a intimplat a raspuns sec: “Marfa e la noi in depozit si nu s-a livrat si a o sa se intoarca la dumneavoastra”. Asta a fost tot raspunsul.

De aici a urmat o intreaga tevatura in care m-am implicat si eu. Tonul discutiilor si modul de abordare a discutiei folosit de operatorul de servicii logistice cu clientul lui iesea din tiparele oricarui manual sau reguli de bune practici din zona customer service.

Ca sa stopam discutiile sterile le-am zis sa-i ceara operatorului ca dupa fiecare livrare sa dea un feedback cu clientii la care au fost probleme, iar la cei care nu au fost probleme sa scrie in borderou ca nu au fost probleme. Raspunsul directorului comercial al operatorului de servicii logistice a fost incredibil: “asta e un serviciu suplimentar cerut de dumneavoastra si o sa vedem ce resurse alocam pentru asta si o sa transferam aceste costuri catre dumneavoastra.” Raspunsul a fost fulminat pentru ca, din punctul meu de vedere, livrarea se termina cand marfa a ajuns la client in buna stare si cand eu (de ex), cel care platesc, stiu asta sau stiu de problemele existente in timp rezonabil ca sa le pot rezolva, pentru a oferi un serviciu de calitate clientului meu. NU!, in conceptia operatorului de servicii logistice, daca am platit livrarea nu inseamna ca am platit si informatia daca s-a livrat sau nu si, ca sa am informatia asta, trebuie sa platesc din nou.

Acelasi operator, la acelasi client, ii cere sa treaca pe borderoul de livrare soferii cu care va pleca marfa din depozitul operatorului logistic (fluxul e urmatorul: un sofer al operatorului vine si ridica marfa de la client si o duce in depozitul operatorului unde se ruteaza si acolo e preluatade un alt sofer). Ca sa intelegeti foarte bine absurdul situatiei e ca si cum ati livra marfa prin curier, iar curierul va cere sa treceti pe AWB soferul cu care va pleca marfa din depozitul curierului. ATENTIE!, nu sofrul care vine sa ia marfa de la dumneavoastra ci cel care va livra marfa din depozitul curierului, pe baza unei liste oferite de curier cu toti soferii lui.

Una peste alta, acelasi operator de servicii logistice ii cere marire de pret saptaminal.

Intr-un contract comercial sunt posibile foarte multe lucruri si se pot transfera activitati care sunt in apanajul unei firme catre o alta firma, dar totul trebuie negociat si, daca acceptati sa preluati sarcini ale operatorului de servicii logistice macar sa o faceti in baza unui tarif micsorat.

Am scris articolul asta fara sa am intentia in a discredita pe cineva ci doar sa va fac sa intelegeti ca e foarte important sa negociati toate aspectele de la inceput pentru a evita discutii si probleme ulterioare.

Cei interesati de numele operatorului logistic sa ma contacteze in privat si le ofer si alte detalii care nu pot fi scrise in articol. Le ofer numele ca sa stie ca trebuie sa aiba mare grija cum discuta cu ei in cazul in care doresc sa inceapa o colaborare.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *