Management logistic

management logistic
management logistic

Constat din ce in ce mai mult ca inexistenta unei scoli de logistica are efecte in mediu de business in care logistica are o pondere importanta. Constat asta deoarece logistica devine tot mai complicata pe zi ce trece si datrita complexitatii mari posibilitatea oamenilor de a intelege fenomenele este direct proportionala cu experienta lor anterioara.

Inca de cand eram angajat am remarcat ca anumiti proprietari de business si manageri generali prefera sa angajeze in locul unui manager de logistica 2 manageri, dar nu de logistica, ci unul de transport si unul pentru partea de depozitare. E buna sau rea o astfel de decizie? Asta vreau sa analizez in acest post.

Un singur manager de logistica care sa coordoneze atat transportul cat si partea de depozitare nu este cea mai fericita alegere. Cred ca foarte multi dintre cei care vor citi articolul ma vor blama cand vor citi asta, dar vreau sa va dau in acest articol motive pentru a lua in consderare in viitor acest aspect.

Un singur punct de management logistic?

Un manager de logistica isi va pune amprenta si va face un lucru bun pe partea pe care el experienta adica ori pe partea de transport ori pe partea de depozitare, iar celalalta parte va fi defavorizata datorita lipsei de experienta si datorita posibilitatilor limitate de a intelege operatiuni de complexitate ceva mai mare.

De obicei eu evaluez experienta unui om dupa cat de repede este capabil sa inteleaga anumite aspecte mai complexe ale unei zone de business. Un manager de logistica, care in trecut a fost implicat mult in partea de transport si distributie va intelege foarte repede detaliile unei astfel de activitati, iar om care a lucrat pe partea de depozitare va intelege de asemenea repede aspecte legate de intimitatile unui depozit, pentru ca a mai facut inainte management logistic.

De-a lungul timpului am intilnit foarte putini oameni capabili sa opereze cu performante bune in ambele arii de accea inteleg de ce unii manageri prefera 2 oameni in loc de unul. Pina la urma este o problema de costuri pentru ca initial ti se pare ca cheltui mai multi bani avand 2 manageri, dar la final ajungi sa-ti dai seama ca ai salvat mai multi bani decat ai cheltuit deoarece cei 2 iti aduc un beneficiu mai mare prin optimizarea mai buna pe care o fac pe zonele pe care le conduc.

A doua opnie conteaza

Un alt aspect important al problemei este faptul ca tu, proprietar de business sau director general, poti avea si o a doua opinie de la un alt specialist pe o aceiasi problema, fie ea ca e problema de transport sau de depozitare, problema care cred ca este mai importanta decat problema costurilor. O expertiza in plus este benefica de fiecare data.

Un alt beneficiu important este cel al fluxurilor si al transferului de flux din depozit catre partea de transport si distributie: in conditiile existentei unui singur manager de logistica acest transfer nu va fi foarte transparent putand avea anumite scapari care pot afecta businessul; in cazul a doi manageri acest aspect va fi foarte important si va fi reglementat mult mai bine deoarece fiecare dintre cei 2 va lupta sa nu aiba probleme. De asemenea probleme care ar putea fi lasate nerezolvate isi vor gasi rezolvarea mai repede si vor fi puse mai des pe masa in cazul existentei a doi manageri decat a unui singur manager, iar procesul de management logistic va fi mai efiient.

Toate aceste lucruri vor duce, in mod cert la o organizatie mai sanatoasa si mai transparenta si la imbunatatirea performantelor logisticii dumneavoastra.

Iti place articolul? Da-l mai departe si partenerilor si prietenilor tai.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

0 comentarii la „Management logistic

  • martie 21, 2011 la 12:43 pm
    Permalink

    Este un punct de vedere, de apreciat, care exprima preocuparea pentruun subiect deosebit de complex si de variat in acelasi timp.
    Existenta unei scoli de logistica este, in opinia mea, mai greu de presupus (poate cel mult doar niste cursuri asa cum de altfel sunt si in cadrul faculatii de transport, si nu numai) atunci cind un asemenea subiect presupune informatii si cunostinte din multe alte domenii ( transporturi, matematica,analiza- grafuri de optimizare, constructii, economie, organizare,planificare, etc).
    Unul sau mai multi manageri (transport ,depozitare) este si aceasta o problema care nu poate fi rezolvata decit tot in urma analizei procesului in anasamblul lui ( in functie de dimensiune, importanta fiecarei etape , criteriile de optimizare,etc)
    Oricum orice demers ,chiar si in cadrul unui blog , prin care impartasirea diferitor experiente legate de acest subiect nu poate fi decit util.

    Răspunde
  • martie 21, 2011 la 5:26 pm
    Permalink

    Fiind vorba despre un manager si nu coordonator/specialist eu una consider ca o singura persoana poate face ambele activitati, fara ca balanta calitatii muncii sa fie cumva inclinata intr-o parte sau alta prea mult.
    O imagine de ansamblu de cele mai multe ori ajuta in ambele directii.
    Insa ca in orice domeniu, depinde pregatirea si abilitatile managerului, de natura activitatii si evident volumul de munca.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *