LogisticaManagement

Lipsa de comunicare – costuri mari ascunse

In artiolul asta am sa va povestesc o chestiune reala despre cum lipsa de comunicare creaza costuri ascunse in companii. Daca citesti acest articol pana la final vei afal urmatoarele:

  • lipsa de comunicare si costurile ascunse – o oveste reala
  • o solutie de a rezolva problema.

Lipsa de comunicare si costurile ascunse – o poveste reala

Pentru inceput trebuie sa va spun ca lipsa de comunicare creaza probleme cu costurile si creaza frustrari in companii. Partea cea mai nasoala este ca, de obicei, problemele generate de lipsa de comunicare nu sunt usor cuantitficabile si nici nu genereaza ingrijorari. Asta se intampla pentru ca, de obicei, sunt asociate cu problemele minore si punctuale.

Ceea ce trebui sa retineti este aceste probleme generate de lipsa de comunicare sunt punctuale, multe si…..se repeta. Se repeta cu o anumita frecventa daca ele nu sunt corectate. Astfel de probleme apar de obicei din chestiuni de comoditate a oamenilor. Da, atat de simplu….

Povestea: imi cumpar anevelope de la un magazin online. Ma suna un curier sa-mi spuna ca nu poate aduce anvelopele in ziua cand trebuia ca nu mai are timp. Ok, i-am zis ca oricum nu era bine si ca sa vina peste 2 zile.

A doua zi ma suna un alt curier, de la aceiasi companie, sa-mi spun ca are anvelopele si ca vina sa le livreze.

Ii zic ca nu e bine ca nu se poate si ca i-am zis colegului care m-a sunat ieri ca nu se poate decat peste 2 zile.  Incep frustrarile (din partea curierului)….ca nu mi-a zis, ca nu stiam, ca era bine daca imi zicea ca nu le mai luam pentur ca ocupa loc mult etc.

Le-a dus inapoi si or sa vina a doua zi. O singura comunicare ar fi putut rezolva problema, nu ar fi creat costuri si nu ar fi creat frustrari.

Pot sa bag mana in foc ca nimeni din companie, in afara de cei de jos (curierul si cei de la depozit) nu vad astfel de probleme.

Cum se rezolva problema

In primul rand astfel de procese duc la marirea costurilor si la crearea de frustrari in randul anagajatilor. De asemenea, sunt extrem de greu de cuantificat si de pus in rapoarte.

Dar….sunt relativ simplu de rezolvat. Sunt 2 metode: cu soft si fara soft.

Cea fara soft este ca acel curier care stia  sa puna o hartie pe palet pe care sa scrie data livrarii agreata cu client. In momentul in care se doreste sa se ia coletul ala cine vrea sa-l ia vede hartia. Asta e triggerul.

A doua metoda e cu soft. Cand curierul aduce coletele inapoi sa scrie de ce nu s-a realizat livrarea, iar informatia asta sa apara celuilalt curier cand vrea sa o ia sa o incarce in masina (sau planerului, anagajtului de la depozit etc). De fapt e bine ca informatia sa apara tuturor celor care acceseaza intr-un fel informatii despre coletul ala.

Pentru a functiona e nevoie de disciplina si control ca oamenii sa se obisnuiasca cu modul de lucru. Astea trebuiesc facute de sefi pentru ca altfel nu se poate.

Daca ti-a placut articolul asta te rog sa-l citesti si pe urmatorul: 
Mindset – cum functioneaza mintea prin comparatie

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *