Monitorizare GPS sau nu?

Un serviciu de monitorizare GPS este asociat cu masinile si cu flota,

Subiecte focus in articol:

  • in ce situatii e utila monitorizare GPS
  • ce alternativa la monitorizare ai

In mod cert, probabil, te-ai gandit sa-ti pui gps pe masini, adica sa-ti montorizezi flota de transport.

NU zic ca e rau, pentru ca daca ai ajuns sa te gandesti la asta inseamna ca esti un om care gandeste in viitor. Inainte de a lua decizia asta as zice sa te uiti un pic in trecut.

In ce situatii e utila monitorizare GPS

Pentru ca orice solutie de control este foarte buna si o recomand cu caldura NUMAI sa fie folosita.

Cite softuri ai cumparat pina acum si la ce capacitate sunt folosite?

Ai facut un calcul de ROI sa vezi daca socoteala de acasa s-a potrivit cu cea din targ?

Te-ai uitat sa vezi ce oameni ai in organizatie si daca nu cumva solutia de monitorizare va fi un lucru pacatos de care le e frica credinciosilor sa se apropie?

Ai epuizat toate celelalte solutii mai ieftine si ai ajuns la monitorizare GPS flota?

Ca sa poata urmari masinile, asa cum ti-ai dori tu, citi oameni pui sa faca asta?

1-2?

Ii ai deja?
Parerea mea personala este, ca, o solutie de monitorizare este buna, dar de cele mai multe ori nu reuseste sa ajunga la asteptarile celui care o doreste.

De ce? Pai, daca raspunzi la intrebarile de mai sus vei avea un tablou complet.
Din experienta am constatat ca firmele recurg la monitorizarea de flota si apoi isi dau seama ca ar un lucru bun daca ar avea si cine sa monitorizeze flota.

Ce alternative la monitorizare ai

Inainte, cand solutiile de monitorizare GPS erau farte scumpe, din nevoie, imi pusesem la punct un sistem de urmarire care dadea rezultate foarte bune. Sunam soferul si il intrebam unde e. El imi zicea ca e in Craiova pe Calea Bucuresti aproape de OMV.

Ok, pina aici toate bune. Ii ziceam ca in urmatoarele 5 minute sa lase orice ar face si sa mearga la primul butic (sau benzinarie sau orice alt magazin, bar, etc). De acolo sa-si ia o apa minerala si sa-mi aduca, cand se intoarce in Bucuresti bonul fiscal, iar eu ii decontam apa.

Pe bon erau trecute adresa agentului economic si ora, elemente care trebuiau sa corespunda cu ce imi spusese el la telefon. Daca nu corespundeau soferul incepea sa aiba o mare problema cu mine.

Ce credeti ca se intimpla dupa ce faceam la vreo 3 chestia asta? Se raspindea vestea si erau foarte atenti ce spuneau cand ii sunam.

Alte metode? Verificarea bonurilor de combustibil de alimentare cu foile de parcurs. De asemenea, cu diagramele tahograf, verificare daca declaratiile corespund la nivel de locatie , ore si km.

E un lucru simplu, dar functioneaza. In 10 ani cat timp am facut treaba asta doar un singur om (care nu avea intentii oneste) a corelat foarte bine toate astea. Acest om fusese contabil inainte. Ce mi-a atras atentia a fost faptul ca alimenta cantitate fixa (adica pe bonurile lui erau tot timpul cantitati fara virgula). Pe langa asta facea plinul de fiecare data si de la aceiasi benzinarie.
Monitorizarea flotei de transport este un lucru foarte bun. Dar daca oamenii dumeavoastra nu aplica chestiuni simple ca cele de mai sus nu stiu cat de mult ar folosi o solutie de monitorizare.  Si cat de mult s-ar ridica la nivelul asteptarilor tale in ceea ce priveste rezultatele.
Eu zic ca inainte de a lua astfel de decizie sa te gandesti de doua ori.

Daca ti-a placut articoul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Stii care clienti sunt neprofitabili?

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *