Management flota si masini

Emisii de noxe, norme de poluare

poluare
poluare

Tu tii la mediul inconjurator si iti pasa de poluare?

Iti cumperi o masina noua pentru ca are o norma de poluare mai mica si crezi ca daca faci asta copii tai vor respira un aer mai curat?

Poluare masini – o scurta dizertatie

Inca de cand eram in facultate stiam ca asta cu normele de poluare este o mare gogomanie, menita sa umple de bani buzunarele unora. Daca lucrati intr-o firma stiti ca in fiecae an sunt bugetate cresteri de vanzari, e productie.

Asa se intimpla si in cazul producatorilor de masini care bugeteaza cresteri, iar toata lumea stie ca in cazul industriei auto exista si va exista supraproductie si capacitati supradimensionate de productie.

In cazul unei astfel de tendinte trebuia gasit ceva, ceva care sa faca ca un om sa cumpere o noua masina odata la 4-5 ani si sa poata umbla la calitatea componentelor in sensul reducerii, pentru ca daca intra o noua norma de poluare oricum a fi bine sa-ti schimbi masina, iar toti actioneaza in sensul asta: producaorii, dealerii, statul, media etc.

Toti iti zic: “Schimb-o, asta noua e mai buna, are securitate mai buna, norme de poluare mai bune, consum mai mic de combustibil etc.”

Gogomania mare – poluare la masini

Astazi am sa vorbesc despre gogomania numita norma de poluare la masini. De ce gogomanie? Haideti sa comparam transportul terestru, cu masina, de orice dimensiune ar fi ea cu transportul naval.

O singura nava a companiei Maersk consuma pe ora 16 tone de combustibil si 380 de tone pe zi cand navigheaza. O astfel de nava polueaza intr-un an cat 50 de milioane de masini.

Sunt 90.000 de nave in lume care produc anual 20 milioane de tone de oxizi de sulf, iar la momentul actual sunt aproximativ 750-800 de milioane de masini in lume care produc anual cam 80.000 de tone de oxizi de sulf.

15 din cele mai maie nave produc anual aceiasi cantitate de oxizi de sulf cat toata flota auto din lume la un loc pe un an.

Norme de poluare la transportul naval

Norme de poluare la transportul naval? Nu exista si probabil ca nu va exista. Exista vre-o dorinta a companiilor de transport naval sa treaca pe combustibil nuclear, singurul care ar putea reduce poluarea msiva pe care o face transportul naval?

Nu, pentru ca costa foarte mult si nici un guvern din lume nu ii preseaza si nu le pune taxe astfel incat sa-i determine sa faca trecerea.

Exista o regula de management care spune ca reduceri imprtante se fac din zonele care au cea mai mare pondere, pentru ca daca reduci 10% din ceva care reprezinta 10% din total, rezultatul este de 1% din total si probabil ca nu merita eforturile.

Daca reduci insa 10% din ceva ce reprezinta 90%, inseamna 9% din total si asta merita eforturile si reprezinta ceva. La fel de bine insa, entru a arata ca esti eocupat si ca faci reduceri, vei face de acolo de unde e cel mai usor si de acolo de unde nu tipa nimeni (sau tipa mai putin).

Acum mai crezi in gogomania numita norma de poluare?

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *