Logistica

Eficienta logistica – comparatie cu concurenta

eficienta logistica
eficienta logistica

Stii cum iti poti vedea eficienta logistica?

Performantele tale sunt la acelasi nivel cu concurenta?

De unde stii ca mai trebuie sa imbunatatesti ceva?

De foarte multe ori am intrebat manageri de logistica ce procent din cifra de afaceri reprezinta logistica lor. Au fost foarte putini cei care au putut sa-mi raspunda, iar cei care au raspuns au fost oameni din multinationale, unde un astfel de parametru se masoara de la luna la luna. Acest procent al logisticii din cifra de afaceri masoara de obicei costurile operationale fara a lua in calcul stocurile.

Gasind valoarea acestui parametru va puteti face o idee despre valoarea costurilor si o puteti compara cu ceilalti jucatori din industrie sau din alte industrii. Puteti merge mai departe si sparge acest parametru pe activitati: cat reprezinta transportul din cifra de afaceri, cat reprezinta distributie si cat reprezinta depozitarea. O sa vedeti, daca nu cumva ati vazut mai inainte care este structura de cost si cat influenteaza diferitele modificari pe care doriti sa le faceti aceasta structura.

O alta modalitate de a vedea eficienta logisticaeste acee de a calcula numarul de zile de stoc pentru partea de depozitare si de a compara acest parametru cu cel rezultat din acelasi calcul facut, insa, pe concurenta.

Cum obtineti acest parametru pentru concurenta? Foarte simplu, intrati pe aici si aveti toate datele.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

0 comentarii la „Eficienta logistica – comparatie cu concurenta

  • As vrea sa lansez o intrebare – acceptati-mi scuzele daca cumva s-a dezbatut pe blog mai devreme sau nu, e primul meu articol citit.
    De-asemenea scuze daca nu gasesc echivalentul romanesc la termenii din engleza, dar – considerind ca sint notiuni foarte moderne, probabil terminologia este des raspindita.
    Intrebarea este: Cum definiti notiunea de Logistica ?
    Si ca sa va dau un background despre punctul meu de vedere, eu lucrez intr-un mediu de productie in care asamblarea produsului final (avioane) se face pe baza unui flux de controlat de materiale de la furnizori. Am auzit mai multe perspective despre ce inseamna Supply Chain si Logistica in functie de aria de activitate a unei firme, si tocmai de aceea as vrea sa stiu cum se face diferentierea in mediul economic romanesc.
    In sistemul implementat la noi la firma, structura ierarhica incepe de la Logistics Counsel – care coordoneaza toate procedurile care se aplica in tranzactiile de materiale.
    Mediul pentru tranzactiile de materiale se numeste Supply Chain care este comparat cu o umbrela ce acopera/coordoneaza: Logistica, Consumul, Calitatea, Transportul, Contractele, Warehouse Control etc
    Logistica – se ocupa cu planificarea nevoii de materiale (cantitate, nivel optim de livrare, comenzi, plati si cazuri speciale: ca de exemplu non-conformitati, cerinta neplanificata, etc)
    Consumul – este coordonat de asa zisa Logistica Interna, care coordoneaza miscarea de materiale de la nivelul Depozitului pina la punctul de consum
    Calitatea – este impartita in 2 categorii: Preventiva si Reactiva. Cea preventiva se cheama “Supplier Compliance”, cea reactiva se cheama MRB “Material Review Board”
    Transportul – se ocupa cu 3 categorii de activitati: 1 – expedierea (Shipping) de la noi catre furnizori, sau terte puncte de lucru, 2 – Receptia de produse care vin pe comenzile Logisticii, si 3 – asa zisele Milk-run – un fel de curse regulate zilnice intre puncte de lucru.
    Contractele – sint cei care negociaza in direct cu furnizorii modificarile la contractele existente (nivel de livrare accelerat/decelerat, modificarile acceptabile de pret, controlul productiei la sursa, etc )
    Warehouse Management – se ocupa cu toate miscarile in cadrul depozitului (Receptie, Retur de Marfa, depozitare, Cycle count, consum, depreciere, etc etc)
    Le-am insirat toate, ca sa pot sa punctez mai mult ca in toate aceste departamente, Agentul de Logistica, este cel care initiaza toate tranzactiile. Ca se intimpla prin coordonarea unui MRP sau prin alte elemente reactante, – relevant este ca nu se intimpla fara implicarea departamentului de Logistica.
    Si totusi, Logistica de la noi – din mediul Productiei, si Logistica din mediul Comercial pare sa fie diferita din mai multe perspective.
    Voi ce ziceti?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *