Depozit cu temperatura controlata

Jucatorii din industria alimentara stiu ca e foarte important sa fie respectata temperatura produselor pe tot circuitul inclusiv intr-un depozit cu temperatura controlata. Daca vei citi pana la final acest articol vei afla urmatoarele:

  • ce conditii trebuie sa avem intr-un depozit cu temperatura controlata
  • ce se intampla iarna cutemperatura din depozit

Ce conditii trebuie sa avem intr-un depozit cu temperatura controlata

Trebuie sa ai depozite in care sa pastrezi temeperatura controlata, trebuia sa ai masina sau semiremorca in care sa poti pastra temperatura. Lucrurile merg mai departe si trebuie sa poti dovedi oricand ca ai respectat temperatura in toate punctele fluxului.

Datorita acestei reguli foarte importante impusa de legislatie, depozitele si masinile de transport sau semiremorcile se doteaza cu instalatii care ar trebui sa pastreze produsele corect. Asta inseamna in intervalul de temperature 2-8 grade. Spun ar trebui deoarece la proiectarea unui depozit sau la achizitionarea unui aparat care sa mentina temperatura intre 2-8 grade se omite un aspect foarte important. Acest aspect este urmatorul cum incazim depozitul sau mijlocul de transport respectiv (masina sau semiremorca)?

Da, ati citi bine “cum incalzim?”!

Probabil ca cititi articolul asta si va intrebati daca sunt in articolul corect. Sunt! Probabil ca faceti aceiasi grimasa ca acei oameni carora le-am pus aceiasi intrebare acum 3 ani. Asta dupa ce terminasera un depozit de 5 mil de euro si nu luasera in calcul acest aspect, pentru ca nimeni nu s-a gandit la el.

Vara este normal ca temperatura din interiorul depozitului sau mijlocului de transport (masina sau semiremorca) trebuieasca a fi scazuta pentru a ajunge la valori intre 2 si 6 grade asa cum prevede legislatia.

Ce se intampla iarna cu temperatura din depozit?

Ce se intimpla insa iarna, cand temepraturile scad sub -20 de grade celsius (temperaturile exterioare) si se mentin pentru citeva zile? Iarna asta am avut temperaturi chiar sub -25 de grade celsius mentinuta pe foarte multe zile. Asta este o alta poveste, pe care oamenii o ignora sau nu o iau in seama.

Dragi colegi, in Romania, avem 8 luni temperaturi pozitive si 4 luni temperaturi negative. In acest caz ar trebui sa avem posibilitatea de incalzire a depozitului si mijlocului de transport cand afara sunt -25 de grade. Asta pentru a nu permite temperaturii sa coboare sub 2 grade celsius.

Care e solutia?

Solutia consta in folosirea de instalatii de mentinere a temperaturii care fac atat frig cat si cald. O alta solutie este schimbarea agentului de refrigerare cu un alt agent care produce caldura pe perioada iernii. Detalii tehnice le puteti obtine de la specialistii care se ocupa de astfel de instalatii.

Daca ti-a placut articolul te rog sa-l citesti si pe urmatorul: Inchiriere depozit frigorific

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

3 comentarii la „Depozit cu temperatura controlata

  • noiembrie 8, 2012 la 9:21 am
    Permalink

    1.Este foarte important ce produse se depoziteaza.
    2.Cine construieste (proiecteaza) depozitul trebuie sa se gandeasca la instalatie dar si la materiale izolatoare ce alcatuiesc depozitul.
    3.Foarte putini inainte de a construi,cand construiesc apeleaza la un consultant independent.Majoritatea discuta cu 2-3 instalatori si iau o decizie.

    Răspunde
  • noiembrie 8, 2012 la 12:45 pm
    Permalink

    Adrian,
    foarte corect punctul de vedere si cam asta este abordarea. tin minte cand am lucrat la o firma care construise un astfel de depozit si dupa ce aproape il terminasera vine eu si dau cu intrebarea: da, cum il incalziti? toti au sarit in sus, pai noi vrem sa-l racim, cum adica sa-l incalzim? si dupa ce le-am explicat si si-au dat seama ca nici nuluasera in calcul varianta asta, au zis : bagam niste tunuri cu aer cald. bun, pina la urma tot la solutia romaneasca am ajuns: “lasa ca o carpim”.

    Răspunde
  • Pingback:Depozite - unde, cite, cum decidem? - Logistic Specialist Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *