Implementare WMS ERPManagementSupply Chain

De ce se strica relatia client furnizor

In acest articol vreau sa va povestesc de ce se strica relatia client furnizor. SI o sa va spun din experienta mea, adica din ceea ce am observat eu de-a lungul timpului. Foarte multe realtii client furnizor stricate am vazut in domeniul software. Adica o reltie dintre un furnizor de software si un client. SI eu sunt furnizor de software si am avut cateva astefel de relatii stricate. De ce? Ale mele au fost stircate datorita faptului ca acei clienti cereau mai mult decat agreasem. Asta se intampla in unele cazuri si este destul de frecevnt. Modul meu de a lucra, mai ales pe software este de a face lucrurile foarte clare de la inceput. Adica sa le dau clientilor un fisier excel in care sa agream ceea ce se face si ceea ce se livreaza.

O sa ziceti ca e foarte greu de facut asa ceva si ca nu stii ce va aparea pe parcurusl derularii proiectului. Asa este, dar din experienta poti acoperi 90-95% dintre probleme. Interesant e ca conflictele nu apar pe problemele ce nu sunt acoperite ci pe cele care au fost deja acoperite. Cel putin asta e experienta mea. Clientul vroia mai mult din cele care erau deja acoperite si cerea gratis mai mult.

Ce e de facut pentru a mentine relatia client furnizor

O sa va zic cauzele indetificate de mine pentru ca cea de mai sus nu e singura. O alta cauza o reprezinta faptul ca omul de la client, responsabil de relatia cu furnizorul vrea mai mult de la furnizor. Aici sunt mai multe motive, principalul motiv identificat de mine fiind faptul ca incearca ca ascunda o lipsa de competenta pe problema respectiva sau greseli facute in interiorul companiei. Pentru a masca astea cere ca ele sa fie rezolvate de furnizor si incearca sa le arunce in carca lui. De obicei vrea asta gratis. De ce? Pentru ca altfel s-ar vedea greselile interne sau lipsa de competenta.

O alta cauza este ca furnziorul nu livreaza ceea ce trebuie. Asta e foarte clara. asa pare. Cea mai simpla ramificatie e atunci cand furnizorul chiar gresete. Si exista si varianta asta, nu de putine ori am intalnit-o. A doua cauza e ca furnizorul greseste si il costa prea mult sa repare gresela si atunci prefera un conflict mocnit pana cand va putea sa trasferea partial sau total gresela la client sau sa mascheze greseala intr-o alta cerinta platibila de client. oate astea,

La un moment dat se vad si se transforma in conflicte deschise sau conflicte mocnite. Si reapar la suprafata, daca sunt mocnite, la intervale de timp diferite, ducand in final la deteriorarea iremediabila a relatiei. Toatae astea ii costa pe cei doi implicati in relatie, dar, de foarte multe ori, nu aduc in fata aceste costuri si nu sunt constienti de ele. Nu contorizeaza costurile astea pentur ca ori nu stiu sa le calculeze si sa le aduca la suprafata ori nu vor sa faca asta.

Concluzie

Solutia este sa fie oameni competenti de ambele parti si cerinte si livrabile clare. Si tot timpul sa se analizeze cu obiectivitate de unde e problema. Si sa se faca compromisuri, altfel relatia se va duce de rapa. Parerea mea e ca cel mai frecvent caz este cel in care unul dintre cei doi cere mai mult de la celalt iesind din ceea ce s-a agreat. Pentru ca ceea ce s-a agreat nu a fost clar si a lasat loc de ramificatii. Si ne ducem din nou la competenta oamenilro care se ocupa de proeict.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

One thought on “De ce se strica relatia client furnizor

  • Articolul este extrem de interesant si util pentru cei care activeaza in domeniul software. Chiar si pentru mine, care sunt la inceput de drum, este important sa stiu cum sa evit astfel de situatii nedorite in relatia cu clientii. Este de apreciat modul in care abordezi subiectul si oferi solutii concrete pentru mentinerea unei relatii de succes intre client si furnizor. Cred ca fiecare parte ar trebui sa fie responsabila si sa colaboreze pentru a se evita astfel de conflicte care pot duce la deteriorarea relatiei pe termen lung. Multumesc pentru sfaturi si sper ca acest articol sa fie de folos pentru toata lumea care se confrunta cu astfel de probleme.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *