Achizitii si optimizari de stocuriDepoziteManagement flota si masiniSupply ChainTransport si distributie

De ce sa vii la cursul de logistica

Curs logistica
Curs logistica

Poate ti-ai pus intrebarea asta si tu: de ce sa particip a cursul de logistica organizat de Robert?

As vrea sa te intreb care cifra ti se pare mai mare 1.000 sau 10.000 de euro? Raspunsul pare evident, dar de foarte multe ori oamenii ea gandesc ca 1.000 de euro e mult, asta pentru ca nu realizeaza cum pot salva cei 10.000 de euro cheltuind 1.000 de euro, Ideea la momentul deciziei este ca cei 10.000 de euro nu exista, dar cat de convins esti ca ei nu vor exista in viitor? Daca esti convins ca nu vor exista ar fi bine sa citesti articolul asta pana la capat ca sa vezi ca au mai fost si altii ca tine.

Nu o sa-ti raspund eu la intrebarea asta ci am sa te las pe tine sa iti dai singur raspunsul. As vrea insa sa-ti povestesc niste chestii interesante, 2 la numar.

  1. Acum ceva timp aparea in presa, si a fost mare tam-tam cu o firma de logistca care a lasat fara pui un mare lant de fast food din UK. Lantul de fast food a fost obligat sa inchida multe magazine 1 zi din cauza lipsei materiei prime. Ambele firme (cred ca le stii si nu e important sa le spun eu numele aici) sunt niste colosi cu experienta mare in piata si cu mult know how, si, cu toate astea, ambii au pierdut enorm dupa incidentul cu pricina. Pana sa ajungem la incedent este important sa intelegem de ce s-a intamplat asta si care sunt semnalele pe care le ai si de care ar trebui sa tii cont inainte ca evenimentul sa se produca. De asemenea e important sa faci lucrurile intr-un anume fel pentru ca sa nu ajjungi intr-o astfel de situatie, pentru ca daca ai ajuns acolo e foarte greu sa mai dregi busuiocul. Despre asta am sa va poevstesc la curs, cum faceti si cum identificati acele semnale ca lucrurie nu sunt ok si cum puteti reactiona din timp ca sa nu ajungeti intr-o astfel de situatie. Acum cateva luni unul din clientii m-a sunat rugandu-ma sa-l ajut pentru ca trebuie sa schimbe furnizorul de transport pe o ruta importanta de-a lui si mi-a spus ca are mai multe variante si ca ii are pe unii care le ofera un pret competitiv, adica pe bugetul lui. Orice schimbare inseamna probleme, inseamna instabilitate si riscuri, de aceea costul final, daca nu gestionezi bine riscurile va fi mult mai mare decat un pret de transport mai ridicat. Tie iti va fi mult mai usor sa justifici o marire de pret decat un esec total care a dus la opriri de productie si pierderi de clienti. Despre asta discutam la curs si o sa aflati chestii utile.
  2. Acum mai multi ani un client a venit sa ceara o oferta de implementare WMS, de fapt sa-l ajut in tot procesul asta. I-am dat o oferta si dupa ce a citit-o nu prea a mai dat semne de viata. Mi-am dat seama ca pretul i s-a parut mare si nu am insistat. Dupa 4 luni ma suna si imi spune ca ma roaga sa-l ajut pentru ca are mari problme cu implementarea WMS care aproape ca i-a pus business-ul in cap. L-am intrebat cum i se pare pretul initial din oferta mea acum si a zis ca e mic in comparatie cu ceea ce s-a intamplat dupa. La curs invatati la ce sa va uitati si la ce sa fiti atenti atunci cand intrati in astfel de proiecte si cum sa gestionati riscurile asociate.

De asemenea, ca si furnizor e bine sa stiti care sunt riscurile pe care viitorii vostri clienti le asociaza cu serviciile voastre si cum aflati care sunt aceste riscuri reale, altfel ajungeti intr-o situatie in care va pierdeti clientul pentru ca nu ati identificat corect acele riscuri si nu ati stiut cum sa le combaetii.

Tot ceea ce discutam la curs ca si spete sunt luate din viata reala, chestii traite de mine sau de clientii mei, nu sunt chestii citite din carti (eu nu prea citesc carti in domeniul asta).

Eu sunt si dezvoltator de soft si principalele proiecte care esueaza in companii sunt cele de soft, asta datorita experientei reduse pe care tu sau oamenii tai o ai pe domeniul asta, iar la curs vei afla multe date din culisele dezvoltarii unei solutii software.

Trebuie sa te gandesti ca in lumea de azi un om care face logistica el nu mai face doar logistica, el face logistica, project management, customer service, software etc. Un om trebuie sa aiba cunostiinte din toate aceste domenii ca sa poata performa intr-un business actual oricat de simplu ar parea el. Un astfel de curs, ca cel organizat de mine iti ofera astfel de informatii facand ca etu sa intelegi lucrurile din alte puncte de vedere atunci cand pleca de la curs te vei reantoarce in companie.

Eu am fost pus in mai toate situatiile in care poate fi pus un om de logistica: logistic manager in companii  (atat multionationale cat si cu actionariat local), furizor de servciii logistce, comercial pe servicii logistice, dezvoltare de business, dezvoltare si implementare softuri, pozitii de supply chain etc, deci e mult mai putin probabil sa nu am raspunsuri la intrebarile tale si sa nu pot sa te ajut sa-ti rezolvi problemele actuale si viitoare decat orice alt trainer de logistica din piata care nu are o astfel de experienta.

Inainte de a lua decizia sa nu trimiti un om aici, sau sa nu te duci la seful tau sa-i ceri un astfel de curs, analizeaza toate aceste lucruri cu maturitate.

inscrierea la cursul de logistica din Mai se poate face aici: Curs logistica 2018

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *