De ce focus pe logistica?

focus pe logistica
focus pe logistica

Economiile si afacerile se globalizeaza si impreuna cu ele se globalizeaza si operatiunile de logistica, iar in contextul acestor globalizari un distributitor are tot mai putine optiuni de a creste sanatos si de a controla marja. In cazul distribuitorilor marja este controlata direct sau indirect de catre furnizorii sai si de piata. In anumite industrii acesti furnizori controloeaza inclusiv platile pe care distribuitorii le fac daca au expunere mare pe acestia.

In ecuatia unui business reusit intra achizitii si stocurile, logistica, vanzari si finante. Din toate aceste ingrediente doar cateva sunt in controlul total al companiei. Preturile produselor sunt impuse de piata si de competitori si e foarte greu, dar nu imposibil sa iesi din jocul preturilor, finantele sunt controlate de banci etc.

De ce focus pe logistica?

Singurul aspect care este in proportie foarte mare in controlul tau este logistica. In cazul unui distribuitor, dar nu numai, logistica este activitatea asupra careia ai control total si care iti poate aduce plus valoare pe termen mediu si lung. Logistica inseamna cat de bine faci lucrurile, din punct de vedere operational, dupa ce procesul de vanzare s-a incheiat (procesul de vanzare, de fapt, se incheie atunci cand iei banii de la client si el e multumit de tot ceea ce i-ai pus la dispozitie, asta insemnand produse si servicii).

Daca ai o logistica mai buna decat concurenta, iar asta tine doar de tine (nu uita asta), inseamna ca vei vinde la acelasi pret cu concurenta dar vei avea costuri si servicii mai bune decat concurenta ta, ceea ce te va ajuta sa-ti platesti oamenii mai bine si sa cresti mai sanatos. In vremuri de criza, atunci cand vanzarile scad, logistica te poate ajuta sa nu intri in colaps, pentru ca o firma cu o logistica buna este o firma disciplinata si sanatoasa, iar o firma disciplinata se ajusteaza mai rapid si mai eficient la conditiile pietei.

Facus pe logistica, asta e ceea ce ii sfatuiesc pe clientii mei daca vor sa obtina un avantaj competitiv fata de concurentii lor. Acest avantaj competitiv este in puterea si in curtea sa il transformi si, de cele mai multe ori aceasta transformare nu afecteaza relatia cu clientii. Este destul de usor sa obtii acest avantaj competitiv, daca nu stii cum sa faci asta (pentru ca nu ai exeperienta si nici nu ai expertiza in companie), apelezi la noi si te ajutam.

Poti vedea aici serviciile noastre de consultanta .

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *