De ce e bine sa faci optimizari de procese in criza

In articolul acesta vreau sa va explic de ce e bine sa faci optimizari de procese in criza. Si o sa va dau motive pertinente pentru a face un astfel de pas.

Motive pentru care sa faci optimizari de procese in criza

Un proiect de optimizare de procese este un proiect complex care poate implica un singur departament al companiei sau mai multe departamente. Foarte rar, insa, se intampla sa fie implicat doat un singur departament al unei companii. Complexitatea unui astfel de proces este generata de mai multi factori:

  • gradul redus de acceptare al echipei si al oamenilor.
  • faptul ca proiectul este interdepartamental
  • durata unui astfel de proiect si faptul ca el se desfasoara in timp ce activitatea firmei continua
  • lipsa de incredere a echipei si mangemntului ca la final se vor obtine rezultatele scontate.

Dintre cele 4 elemente de mai sus unele din ele sunt mult diminuate in timp de criza. Echipa si oamenii vor accepta mai usor un astfel de proiect in criza. Asta pentru ca isi dau seama ca trebuie facute schimbari ca compania si ei sa treaca cu bine peste perioada asta. O astfel de atitudine e mult mai greu de obtinut de la echipa in conditii fara criza. De obicei, in conditii fara criza toata lumea se intreba fara sa verbalizeze: “De ce trebuie sa schimbam daca lucrurile merg bine”. Atitudinea asta pune o gramada de bariere in perioade fara criza. Iar asta accentueaza lipsa de neincredere a echipei si managementului in proiect. In timp de criza toata lumea e constienta ca se vor face schimbari si ca trebuie facute schimbari. Asta ii face sa coopereze mult mai bine in realizarea proiectului.

Un alt motiv la fel de importat

Un proiect de optimizari de procese aduce reduceri de costuri si folosirea mai eficienta a resurselor companiei. In timp de boom economic nimeni nu prea se uita la aspectul asta. Managerii stiu ca e important, dar focusul este pe vanzari si crestere. Vanzarile mari si cresterea le asigura profitabilitatea si rezultatele dorite. Asta e motivul pentru care focusul nu este pe procese.

Sau mai bine zis e pe procese, dar mai mult pe satisfacerea clientului, decat pe obtinerea de reduceri de costuri.

In timp de criza focusul se muta pe procese pentru ca rezultatele mai pot fi obtinute doar prin optimizarea costurilor si a folosirii resurselor companiei. Si devine o necesitate reducerea costurilor si optimizarea resurselor.

Concluzii

In criza procesul de optimizare se desfasoara mult mai lin decat in alta perioada. Asta e oportunitatea pe care orice companie o are in timpul unei crize si e bine sa profite de ea. La final optimizarea de procese are efecte mutiple, atat asupra sanatatii afacerii cat si a increderii pe care echipa o are in business si in puterea lor de a se adapta.

Eu te pot ajuta cu optimizarea de procese pe operational, iar daca vrei sa facem un astfel de proiect ma poti contacta folosind datele de contact din partea de sus a paginii.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cum va evolua logistica dupa criza de coronavirus – partea 1

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

3 comentarii la „De ce e bine sa faci optimizari de procese in criza

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *