Cum faci transport in criza

In articolul asta “Cum faci transport in criza” vreau sa-ti vorbesc despre provocarile pe care criza le aduce in domeniul transportului si cum poti trece peste ele. Solutiile pe care ti le spun nu sunt mana cereasca si nu pot fi aplicate la toate companiile asa cum le vei citi aici. Dar iti pot da idei pe care sa le iei si sa le aplici la tine in companie. De aceea e bine sa citesti articolul pana la final.

In orice analiza pe care o facem e bine sa avem o logica. Adica sa identificam problemele, cauzele problemelor si apoi sa ne gandim la solutii. Asa voi aborda si eu acest articol.

Transport in criza – ce probleme pot aparea

Urmatoarele probleme pot aparea in timpul crizelor (am vazut multe din ele in criza din 2008 si le vad si acum):

  • pierzi clienti. asta apare din mai multe motive: unii dau faliment, pe altii tii fura concurenta, iar unii pleaca pentru ca nu mai sunt multumiti.
  • scade cifra de afaceri si profitul. Pierzand clienti automat scade cifra de afaceri, iar in fucntie de ce clienti pierzi e foarte probabil sa scada si profitul, sa devina chiar negativ. Cauza este marirea cheltuielilor pe anumite rute care nu mai sunt profitabile datorita pierderii unor clienti.
  • scaderea volumelor pe client. De obicei in timpul crizelor oamenii cumpara mai putin si produse mai ieftine. Asta face sa apara o presiune pe profitabilitatea clientilor tai. Datorita acestui fapt ei vor incerca sa reduca cheltuielile generale, inclusiv cu transportul.
  • cresc preturile. De obicei cresc preturile la masini, la motorina, la piese, la asigurari etc. Asta pune o presiune mare pe costuri.
  • pierzi oameni din echipa. Presiunea pe costuri pune presiune pe oameni, presiune mai mare decat inainte, iar asta ii va face pe unii din ei sa plece la alte companii.
  • marirea termenelor de plata si a neincasarilor.

Ce solutii avem ca sa rezolvam aceste probleme

Ar fi bine sa iti faci in permanenta o lista a clientilor si sa-i clasifici in functie de riscul pen,tru business. De asemenea e bine sa ai planuri de actiune pentru fiecare client mare in parte. Daca iti pleaca un client mic se simte mai putin in afacere. In criza, de obicei pleaca mai multi clienti mici intr-o perioada scurta de timp. De aceea e bine sa ai in portofoliu atat cienti mari, medii si mici. Intr-o proportie care sa iti permita sa te redresezi daca ei ies din afacerea cu tine.

Legat de bani e bine sa ai niste bani de rezerva la care sa apelezi atunci cand cash flow-ul o cere. Cele mai multe companii dau faliment din cauza cash flow-ului. De asta e bine sa poti avea niste bani ca sa-i poti folosi cand e necesar.

Atentie foarte mare la oameni si la incarcarea lor. E bine sa fii cat mai aproape de ei in perioada asta si sa nu-i incarci mai mult decat pot duce. Dar pentru asta trebuie sa-i cunosti bine si sa stii care e limita fiecaruia. Si trebuie sa mai stii ca limita de rezistenta nu e aceiasi cu limita de luare a deciziei de schimbare a jobului.

Dupa cum vezi unele dintre solutii presupun sa faci niste actiuni inainte de a ajunge in criza. Adica sa ai niste bani pentru zile negre sau sa ai posibilitatea de a accesa banii aia, sa iti cunosti bine eoamenii si clientii etc.

Sper ca articolul asta :”cum faci transport in criza ” sa te ajute sa vezi lucrurile mai ok si sa poti sa mergi mai departe.

Daca ti-a placut articolul t einti sa-l citesti si pe urmatorul: Procedura verificare facturi reparatii masini

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.