Cum decurge un proiect de consultanta logistica?

consultanta
consultanta

Am vrut sa scriu acest post mai demult pentru a oferi potentialilor nostri clienti posibilitatea de intelege anumite aspecte ale unui proiect de consultanta logistica. Orice proiect de consultanta logistica pe care il facem are un sasiu pe cae se construiesc apoi elementele adiacente. Un proiect de consultanta are 2 etape:

Etapa 1: Evaluarea.

Aceasta etapa nu este un audit asa cum este el perceput din auditarea financiara. Aceasta etapa are rolul de a ne familiariza pe noi cu business-ul dumneavoastra, de a vedea cum faceti lucrurile acum, la momentul evaluarii, care e echipa cu care lucrati, care sunt problemele pe care le intimplinati si care este pozitia orgnizatiei dumneavoastra comparand-o cu concurenti din piata.

Noi nu venim la dumneavoastra in organizatie sa va spunem ca ceea ce faceti este rau sau bine ci doar pentru a face o poza de moment. In urma acestei perioade se redacteaza un raport in care se prezinta situatia actuala si se prezinta cum ar putea sa se prezinte organizatia daca ar utiliza un set de unelte si reguli de bune practici din industie. Mai mult decat atat in urma acestei perioade noi va propunem citeva proiecte care va poate aduce organizatia la stadiul de “cum ar putea sa fie” si in etapa a doua va ajutam sa implementati aceste proiecte.

Cat dureaza evaluarea?

Aceasta perioada dureaza de la 1 saptamina la maxim 3 saptamini in functie de amploarea obiectivelor pe care le avem de evaluat in aceasta perioada. In aceasta etapa pot fi implicati 1 sau mai multi consultanti. De obicei la finalul acestei perioade problemele prezentate si descoperite de noi nu vor fi noi pentru dumneavoastra, in proportie de 75% probabil ca le cunosteati deja.

De obicei aceasta etapa nu aduce un beneficiu cuantificabil pentru dumneavoastra ca si client ci doar pregateste terenul pentru etapa 2. Datorita faptului ca nu aduce un beneficiu dumneavoastra noi incercam sa fim cat mai ieftini in aceasta perioada.

Am vrea sa facem aceasta perioada gratuit dar nu se poate din 2 motive:

1. avem costuri fixe care trebuiesc acoperite si

2. daca oferim ceva gratuit nu avem implicarea dumneavoastra ca si client (implicare top management, punere la dispozitie date in firmatele care trebuie in timp rezonabil etc) si noi vrem si trebuie sa avem aceasta implicare. Costul pentu aceasta perioada va fi construit cat sa acopere aceste cerinte.

Etapa 2: Implemetarea.

In urma etapei de evaluare noi va propunem 3-4 proiecte pe care le vedem viabile a fi implementate in organizatia duneavoastra. Dumneavoastra aveti libertatea de a alege daca faceti vre-un proiect sau nu cu noi, putand a avea libertatea de alege sa dezvoltati proiectele cu resurse proprii in continuare.

La sfarsitul perioadei de evaluare se vor prezenta proiectele impreuna cu beneficiile pe care noi ni le asumam ca le vom obtine daca veti implementa acele proiecte cu noi.

Aceste beneficii ni le asumam contractual. Ca si garantie pe care v-o oferim este ca pentu proiecte putem lucra cu un tarif fix (care are acelasi rol ca si cel din perioada de evaluare) plus un procent din beneficiile pe car vi le aducem daca aceste beneficii pot fi cuantificabile intr-o forma care sa dea siguranta ambelor parti.

Care sunt rezultatele?

Nu intram in proiecte de implementare daca beneficiile pe care vi le aducem nu sunt cel putin 200% decat suma pe care o cerem pentru priectul de consultanta logistica (media este intre 300 -400%). Nu facem acest lucru pentru ca scopul nostru este sa va ajutam sa salvati bani si noi sa luam de la dumneavoastra sub forma de plata o parte din acesti bani si nu sa va creem costuri suplimentare.

De obicei aceasta plata poate fi esalonata pentru a nu produce probleme de cash flow. Perioada de implementare poate dura de la 3-4 saptamini pina la 24 de saptamini sau chiar mai mult depinde de complexitatea proiectului. Partea de consultanta are inclusa si o parte de training pentur oamenii dumneavoastra deoarece toateactiunile consultantului sunt expicate oamenilor dumneaoastra astfel incat ei sa invete si sa oata aplica ceea ce a facut echipa de consultanti si dupa ce ei pleaca din organizatie.

Avantajul nostru este ca livram constant aceiasi calitate si ca puteti avea experienta capatata de noi in a lucra cu consultanti internationali la preturi locale. Avem acces atat la consultanti locali cat si la consultanti internationali cu experienta in proiecte de consultanta logistica care pot fi folositi oricand in proiectul dumneavoastra.

Puteti vedea aici oferta noastra de consultanta logistica: Consultanta logistica…..daca vrei sa reduci costurile

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

0 comentarii la „Cum decurge un proiect de consultanta logistica?

  • martie 2, 2011 la 1:21 pm
    Permalink

    In sfarsit o tema care va avea o (de)zbatere lunga!
    Pentru a putea prezenta benefiiciile , exprimate in optimizari de costuri , trebuie ca respectivul client sa aiba notiunea costului operatiunilor pentru care cere consultanta.
    Din pacate se aleg doar niste costuri care se compara , si apoi nu iese mare lucru. De exemplu acuratetea stocului, duce la micsorarea problemelor la livrare , si la reducerea timpului atunci cand se investigheaza lipsa la livrare. Ce te faci insa daca diferentele de inventar , nu sunt tinute pe motive , sunt inregistrate toate ca find deteriorari ( chiar si lipsurile) astfel incat nu ai cum sa optimizezi mare lucru prin acuratete. De asemenea , timpul de investigare al problemelor , s-ar putea sa nu apara ca o economie daca te uiti in cost total , fiindca , acel om care se ocupa de asta , o face si acum , pe acelasi salariu ….
    Nu are rost sa mai aducem in discutie si costul de oportunitate ca deja ne fug clientii …..

    Răspunde
  • martie 3, 2011 la 5:47 am
    Permalink

    Ai dreptate, dar tu esti acolo sa-l ajuti si daca ii propui o chestie fair in mod sigur va accepta. Ma refer la masurarea si cuantificarea lucrurilor pe care el le face. De fapt asta e o problema generala deoarece multi stiu ca au probleme dar nu stiu dimenasiunea problemei pentru ca nu prea cuantifica.

    Răspunde
  • martie 8, 2011 la 4:27 pm
    Permalink

    as fi pus prima faza “analiza”….evaluarea o faci dupa ce obtii dupa analiza…
    degeaba stiu eu ce probleme au, daca nu stiu care e sursa…si trebuie sa fii viclean sa-i arati problema si sursa….un exemplu: mergi cu el prin depozit si daca vezi problemele schimba-ti atitudinea de consultant in aia de manager al depozitului respectiv…si in fata lui corecteaza unul doua lucruri …si atunci va ramane uimit de tupeul tau si de cum ti-ai dat seama de problema la prima vedere…si gata l-ai castigat…daca o sa pastrezi atitudinea de consultant politicos nu-l impresionezi pe potentialul client…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *