Cum as rezolva problema de transport daca as fi primarul capitalei

Toti cei care locuim in Bucuresti sau pe langa constientizam ca avem o mare problema de transport in Bucuresti. Despre problema asta vreau sa va vorbesc in acest articol. Daca vei citi pana la final vei afla urmatoarele:

  • cum as rezolva eu problema de transport daca as fi primarul capitalei
  • de ce nu se abordeaza problema astfel

Cum as rezolva eu problema de transport daca as fi primarul capitalei

Eu sunt consultant in logistica, iar transportul e parte integranta din logistica. In proiectele de logistica pe care le fac impruena cu clientii mei sunt pus cateodata in situatia de a da solutii viabile. Solutii viabile inseamna solutii care pot fi aplicate si implementa la client. Adica in conditiile pe care el le are si cu resursele de care poate dispune la un moment dat.

Problema transportului (a se intelge traficul) in Bucuresti e una complexa si complicata. Problema e ca se acutizeaza pe masura e trece timpul si nimeni nu vine cu solutii viabile. Toti primarii (inclusiv cea mai “inteligenta” primarita, Firea) au promis ca vor rezolva problema traficului in Bucuresti. Din nefericire pentru noi nu prea s-a reusit. Se tot incearca introducerea de taxe pentru masinile poluante care intra in Bucuresti (vezi vigneta oxigen), dar asta nu va rezolva problema de transport. Exista o singura solutie viabila din punctul meu de vedere: folosirea trenurilor pentru transportul navetistilor din jurul Bucurestiului.

Asta impreuna cu modernizarea transportului public va putea rezolva problema. Dar trebuie inceput cu asta. Degeaba modernizezi transportul public daca tu nu ai pe unde sa mergi cu masinile alea. Daca masinile alea frumoase si noi nu au pe unde sa circule oamenii nu le vor folosi. Daca in schimb, reduci traficul aducand oamenii din jurul Bucurestiului pe calea ferata lucrruile se vor schimba. Asta pentru ca msinile alea noi si frumoase vor avea pe unde sa circule si vor ajunge la timp. Asta se poate face impreuna cu ministerul tranporturilor.

Avantajele unei astfel de masuri

Avanyajele sunt multiple din punctul meu de vedere:

  1. descongestionarea traficului la intrarile/iesirile din Bucuresti si in interiroul orasului
  2. bani in plus, predictibili pentru CFR. Asta inseamna o masa mare de oameni care vor circula cu trenul pe distante scurte si care vor plati abonament. Adica readucerea oamenilor spre transportul CFR.
  3. extinderea planului si in alte orase mari cu beneficii pentru CFR si primariile locale.
  4. navetisti mai odihniti si cu mai mult timp pentru alte chestii de facut in timpul transportului. La momentul asta toti sunt la volan fara posibilitatea de a folosi timpul ala altfel.
  5. beneficii pentru mediu si calitatea aerului din Bucuresti si marile orase. De asemenea, se va modifica calitatea vietii in Bucuresti.

De ce nu se abordeaza problema astfel

Principalul motiv cred ca e din lipsa de interes si prostie multa. Al doilea motiv probabil ca e birocratia si faptul ca sunt implicate 2 institutii total descentralizate. Al treilea motiv ar fi lipsa fondurilor (sau folosirea lipsei fondurilor ca justificare). Problema e ca nimeni nu a pus problema asa pana acum si nimeni nu a luat intiativa de a demara un astfel de proiect. Bani se pot gasi pentru ca atat primaria Bucuresti cat si CFR pierd bani acum din cauza asta.

Desigur ca trebuie facute niste investitii: in trenuri noi, curate, cu conditii civilizate de calatorie, in gari noi curate si incalzite si in modul de abordare si tratare a calatorilor.

Proiectul trebuie gandit integrat si pe pasi altfel nu va iesi. Se iau diverse zone si se implementeaza pe acele zone Trebuie asigurat ca traficul de calatori poate fi preluat cu tranportul public din zonele de unde ii lasa trenurile. E un priect care pate iesi dace facut cu cap si daca exista o mana forte care sa coordoneze tot proiectul si sa-l implementeze.

Din punctul meu de vedere, cred ca e singura solutie de rezolvare a traficului din Bucuresti si din marile orase ale Romaniei. Si nu e inca tarziu sa fie implementat.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Complicatiile in business

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

3 comentarii la „Cum as rezolva problema de transport daca as fi primarul capitalei

  • ianuarie 17, 2020 la 6:02 am
    Permalink

    Haideti sa facem altfel. Eu parchez masina pe linga gura de metrou de la Pacii (sunt locuri de parcare acolo) si folosesc metroul pentr transport in Bucuresti.

    Bun, ma uit putin in parcare, cel putin 40-50% din masinile parcate in timpul zilei / noptii sunt cu numere de inmatriculare ce nu apartin de Bucuresti, ce nu platesc taxe in Bucuresti, ce ocupa locuri de parcare ( cu tupeu chiar ridicind stergatoare) tot in Bucuresti. Aceste masini ar trebui taxate, vrei sa parchezi in B, te costa x ron pe zi / saptamina / luna. Ocupi un loc de parcare si nu ai platit – prima data avertisment iar a doua oara amenda sa vorbesti singur. Si asta sa fie valabil pentru orice oras / sat etc. Ajung in Vintu de Sus, ii platesc primariei o taxa de y ron pentru ca parchez acolo… simplu.

    Sau fa parc & ride la toate intrarile in Bucuresti, ca se poate !

    Răspunde
    • ianuarie 18, 2020 la 3:51 am
      Permalink

      E si asta o solutie. eu nu sunt pentru, dar na, e o solutie. Sa-ti spun si de ce nu sunt de acord cu ea: masinile alea tot ajung in Bucucresti si tot polueaza. Ideea e sa nu mai ajunga in Bucuresti si sa ajungi acolo cu altceva care polueaza putin. Aerul din jurul Bucurestiului tot in bucuresti ajunge fie ca vrem fie ca nu vrem.

      Răspunde
  • Pingback: Cum alegi o solutie software user friendly? - Logistic Specialist Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *