Complicatiile in business

Sunt cetva reguli simple de urmat ca sa eviti complicatiile in business. Dar asta vreau sa-ti vorbesc in articolul asta. Daca vei citi pana la final vei afla urmatoarele:

  • ce sunt complicatiile in business si care sunt regulile de urmat
  • cum eviti complicatiile

Ce sunt complicatiile in business si care sunt regulile de urmat

Asa dupa cum stiti deja eu scriu aici despre experientele mele nu despre ceea ce citesc prin carti. Si despre complicatiile din business o sa va povestesc tot din experientele mele. Cand ma refer la aceste complicatii ma refer, de obicei, la chestiuni operationale care se pot face simplu si se fac complicat. Una dintre cele mai intalnite complicatii este cea legata de procese. Unele dintre procese sunt setate a fi executate complicat. Cauzele sunt , de obicei, multiple. O cauza este data de solutiile software care nu pot gestiona procesul ala altfel, sau il pot gestiona altfel, dar trebuie facute dezvoltari si nimeni nu vrea sa plateasca pentru astea. Asa ca porcesul ramane asa. Al doilea motiv este dat de experienta celor care seteaza procesul.

Din punctul meu de vedere asta este cel mai intalnit motiv atunci cand discutam de complicatii in business. Nu exista linii directoare aici, atunci cand setezi un proces. Cel mai intalnit argument in cazul asta este: “asa se face in business-ul asta”. Sau in “businesss-ul asta asa fac toti”, iar cum toti nu pot fi “prosti” facem si noi la fel.

Problema care apare e ca “toti” se ghideaza dupa alti “toti” si unori multi dintre “toti” au setat procesul dupa niste criterii punctuale valabile la un anume moment. Apoi procesul moare asa. Nu conteaza ca lucrurile evolueaza si ca apar noi si noi metode care te pot ajuta.

Nu vreau sa-ti dau niste solutii miraculoase despre cum sa setezi procesele la tine in companie ci vreau sa-ti dau doar cateva linii directoare.

Care sunt liniile directoare

O sa va dau doar cateva:

  • cat de simplu e de controlat proesul. Iar cand va ganditi la asta trebuie sa va ganditi daca exista elemente de autocontrol in proces. Elementele de autocontrol au rolul de a simplica supervizarea procesului.
  • cum gestionam exceptiile. Nu exista proces 100% perfect, iar asta inseamna ca vor exista exceptii. Cu cat sunt mai multe si mai greu de gestionat cu atat procesul devine mai greu controlabil si mai lipsit de tranparenta.
  • scaiabilitatea procesului. Portati procesul de la 1 om care il face la 100 de oameni care il fac. Se pastreaza procesul asa cum a fost el gandit sau trebuie modificat substantial?
  • ar fi bine sa existe cel putin o persoana care sa se ocupe de optimizarea proceselor in companie. Daca nu exista o astfel de persoana e bine sa comandati servicii de audit si consultanta periodic.
  • ce masori si cat de des in acel proces.

Cum eviti complicatiile

Regula generala este ca procesul sa fie cat mai simplu. Din pacate nu exista o definitie a simplicitatii unui proces. Eu ma ghidez, in asta, dupa elementele de control si autocontrol. Chiar daca procesul nu e simplu dar exista elemente de autocontrol si se poate controla usor atunci procesul are mari sanse sa se intample si sa functioneze corect.

Nu e un deziderat ca procesele sa fie simple, dar e o chestiune la care trebuie sa tinzi. Controlul si gestionarea exceptiilor sunt foarte importante din punctul meu de vedere, de asemenea. Minimal astea ar trebui sa fie pe lista de cerinte pentru un proces simplificat.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Reguli si proceduri

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *