Chestii mici si neimportante in achizitii

Acum ceva timp am ajutat un client sa cumpere o transpaleta cu cantar . Transpaleta care trebuia sa fie conectata printr-un transmitator radio la un computer si sa preia datele direct in soft.

Deoarece conexiunea la computer era o problema de IT am cerut si sprijinul celor de la IT.  I-a invitat sa testeze conexiunea la computer pe perioada cat transpaleta a fost in teste la client (cam 2 zile). Cei de la IT au venit au vazut ca are conector RS32 si au zis ca e ok si ca o putem lua, ceea ce am si facut.

Greseala costa bani si timp

Cu toate ca stiam ca trebuie data atentie tuturor detaliilor nu i-am pus pe cei de la IT sa-mi faca conexiunea la computer ca sa o vedem functionala. Am presupus ca daca are mufa va si transmite datele la computer si am mers pe experienta celor de la IT.

GRESIT! Si asta ne-a costat suplimentar 2 saptamini de asteptare si inca 100 de euro. Daca deja stiam asta dinainte de a achizitiona transpaleta negociam cu furnizorul un pret mai mic. Sau chiar gratuitate pentru cablul de transmisie (cablul de transmisie nu era unul standard).

Atunci cand achizitionati ceva e bine sa stergeti cu buretul tot ce stiati sau credeati ca stiati despre ceea ce vreti sa achizitionati.  E bine  sa intrebati ca un copil care atunci invata pentru prima oara. Faceti asta mai ales daca sunteti la prima achizitie, si sa si verificati toate functionalitatile. Eu, sincer, prefer sa fiu luat de prost decat sa platesc mai mult decat face. Totul pentru ca nu am verificat niste date inainte deoarece am crezut ca va functiona fara insa sa verific asta.

Lucrurile mici conteaza si uneori te pot costa timp si bani cand faci achizitii in care nu verifici tot ce ar trebui verificat.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *