Ce "vrajeli" mai fac service-urile auto

De curand m-am lovit de o problema cu service-urile auto si vreau sa v-o prezint si voua. Daca vei citi pana la final acest articol vei afla urmatoarele:

  • ce “vrajeli” au mai inventat service-urile auto
  • ce solutii ai sa te protejezi

Ce “vrajeli” au mai inventat service-urile auto

O sa va vorbesc aici despre service-urile auto de reprezentanta nu despre cele de “colt de strada”. Uneori service-urile auto de colt de strada sunt mai bune decat cele de reprezentanta cu toate ca cred ca va e greu sa credeti asta.

Amandoua masinile pe care le am la momentul asta sunt in garantie. Una e facuta de un fabricant german si una de un fabricant francez. Am renuntat la masinile asiatice dupa mult timp in favoarea unora europene. Masinile asiatice noi cumparate nu au avut nici-un fel de probleme tehnice in perioada d egarantie. Am avut in special Suzuki si Honda. Astea europene, fiecare are cate o mica probleme, care unori poate deveni deranjanta. La una din ele am aavut probleme la directie, goemetria nu era in parametri.

Am vorbit cu producatorul si m-au trimis la service. Dupa multe dicutii si taraganari la un moment dat mi se spune ceva de genul: “service-ul nu recunoaste problema dumneavoastra” sau “service-ul nu ne-a tirmis actele in care se vad masuratorile”.

Unde e smecheria

La prima problema cea cu service-ul care nu recunoaste problema dumneavoastra am fost un pic socat. Asta pentru ca eu aveam acte de la service care arata ca datele ieseau din parametri. Ideea e a nu mai auzisem justificarea asta pana atunci. Si am devenit curios si am inceput sa caut. In cartea de garantie am gasit o formulare de genul asta: producatorul acorda garantie pentru problemele identificate si recunoscute intr-un service auto autorizat din reteaua producatorului.

Deci, cu alte cuvinte daca service-ul nu recunoaste problema nema garantie. Asta mi-a explicat de ce seful de service tot imi spunea cand discutam cu el ca “din pucntul meu de vedere totul e ok”. O fi, dar cifrele si masuratorile spun altceva si punctul tau de vedere nu e conform cu asta. Metoda asta “smechereasca” de a face lucrurile nu face altceva decat sa intarzie si sa creeze multa birocratie cu scopul final de a ingreuna procesul “ca poate te lasi pagubas”. Cam asta e abordarea unui producator care isi “respecta” clientii, clienti ii dau zeci de mii de euro pe o masina noua.

Ce solutii ai sa te protejezi

In primul rand trebuie sa ai timp, nervi si multa rabdare ca sa poti sa joci jocul asta. In al doilea rand trebuie sa iti iei toate actele care sa dovedeasca ca lucrurile nu sunt ok. Dar chiar si asa ti se va spune: “actele de la service nu au ajus la noi pentru ca nu le-au trimis”. Si cand ii intrebam ce treaba am eu cu asta mi se spunea ca nu am, dar ca ei nu au ce face daca service-ul nu le trimite actele. Si ghici ce? Service-ul auto stia de ce nu trimite actele, pentur ca asa avea indicatii.

Dupa ce ai toate astea trebuie sa faci multiple reclamatii: la RAR, la protectia consumatorilor etc. Si sa astepti sa vina raspunsurile. Modul in care faci reclamatiile e si el important, de aceea iti recomand sa fie cat mai detaliat si cat mai presarat cu pasaje din lege. Si, finalmente, sa mergi in instanta, daca e cazul.

Cam astea sunt caile si daac ai timp, nervi si rabdare sa suporti toata birocratia e posibil sa ai succes.

Daca ti-a placut articolul t einvit sa-l citesti si pe urmatorul: WebWMS devine mai user friendly

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *