Ce inseamna omnichannel
In articolul asta osa incerc sa va explic ce inseamna omnichannel si de ce strategia asta e benefica pentru voi. Omnichannel este o strategie incrucisata care foloseste atat elemente din online cat si offline pentru a imbunatati experienta consumatorului.
Ca sa intelgeti foarte bine as vrea sa va descriu cum e vazuta problema traditional. Traditional, daca intri intr-un magazin fizic si cumperi un produs de acolo, in mod normal, trebuie sa pleci cu produsul de acolo.
La fel, in mod traditional daca cumperi online te astepti ca produsul sa iti fie livrat acasa.
Cum difera omnichannel fata de traditional
In cazul omnichannel se deschid noi optiuni pentru client. Asta va insemna de exemplu sa cumperi din magazinul fizic, deplasandu-te tu acolo, dar produsul sa fie livrat prin curier sau de catre magazin la o adresa pe care o indici tu.
La fel, in cazul online, produsul sa poata fi ridicat fizic de catre tine din anumite locatii. Locatiile astea pot fi: un punct de vanzare, sediul curierului, delivery box etc. Sunt multile variante, dupa cum vedeti.
Pentru a putea implmenta un sistem omnichannel ai nevoie de o infrastructura puternica. In cazul online-ului ai nevoie de multe puncte de livrare si optiuni diferite care sa fie la indemana clientului.
De asemenea, ai nevoie de un software care sa iti permita sa faci managementul corect al optiunilor pe fiecare client in parte. Iar asta trebuie sa se intample pe tot fluxul, adica inclusiv in logistica. Fara un sistem software perfomant astfel de optiuni complexe pe fiecare comanda a unui client sunt aproape imposibile.
Cu ce te ajuta un astfel de sistem
Experienta de cumparare a client intr-un astfel de sistem este net superioara fata de sistemul clasic. Asta pentru ca optiunile suplimentare il ajuta in orice situatie.
Pentru tine asta inseamna costuri suplimentare, costuri care se duc atat in reducerea profitului cat si in marirea pretului produselor. Dar toate astea te pot ajuta prin marirea vanzarilor. De asemenea, un astfel de sistem te poate ajuta in situatii de criza sau, asa cum se intampla acum, in situatii de pandemie. In astfel de situatii un sistem omnichannel e posibil sa iti salveze afacerea.
Astea pentru ca multiplele ooptiuni iti permit sa te adaptezi rapid la schimbarile rapide de legislatie si la restrictii multe. De asemeenea, iti permite sa te adaptezi rapid la nevoile clientului.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: De ce e bine sa faci optimizari de procese in criza