Ce inseamna casa de expeditii in transport

Daca nu stii ce inseamna casa de expeditii in transport ai ajuns in locul in care trebuie. Daca vei citi pana la final articolul vei afla urmatoarele:

  • ce inseamna casa de expeditii in transport
  • de ce e necesara o astfel de firma

Ce inseamna casa de expeditii in transport

O casa de expeditii in transport este o firma care se interpune intre expeditor si transportator. Expeditorul este acea firma de la care se incarca marfa. El poate sa fie proprietarul marfurilor sau nu. Casa de expeditie este un intermediar care preia comanda de la expeditor si o transmite transportatorului. El are contract atat cu expeditorul cat si cu transportatorul.

Casa nu are camioane si nu este firma de transport. El are doar comenzile de la clienti, comenzi pe care apoi le plaseaza catre una sau mai multe firme de transport.

Firmele de transport executa transportul, casa de expeditii primeste banii de la expeditor si apoi ii da banii pe transportatorului. O casa de expeditii are de obicei 4-5 oameni (sau mai muti depinde cat de mare e). Ei au un sediu, computere, software specializat, vanzari, marketing, cusotmer care, know-how.

De ce e necesara o astfel de firma

O astfel de firma, un intermediar nu este pe placul nici al expeditorului nici al transportatorului. Asta pentru ca expeditorul va plati mai mult pe transport, iar transportatorul va incasa mai putini bani. Cu toate aseta astfel de firme exista si prospera pe piata. De fapt, ei fac regulile pe piata de transport.

O astfel de firma exista pentru ca e mai comod pentru companiile care au marfa sa lucreze cu o astfel de firma. Asta pentru ca toate problemele si bataia de cap o preia casa. Si unor transportatori le convine sa lucreze cu casele pentru ca isi diminueaza riscul de neplata a transportului. Riscul e preluat de casa de expeditii, iar transportatorul stie ca isi ia tot timpul banii.

Mai exista un motiv pentru exista fimele aceste. Ei au legatura cu expeditorul si are intrari acolo. Au comenzile, iar asta e foarte important in transport. Ei stiu sa gasesca clienti si sa-i tina. Asta pentru ca transportatorii nu prea au dezvoltata partea de sales, marketing si customer care.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Soft de transport – vital pentru firma ta

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *