Carduri, cash sau inel?

carduri de combustibil
carduri de combustibil

Cum va alimentati masinile cu carduri, cu cash sau cu inel?

Folositi carduri, cash sau inel? Fiecare dintre cele 3 are avantaje si dezavantaje, dar e bine ca exista posibilitatea de a alege.

Carduri de combustibil

Cardurile de combustibil, din punctul meu de vedere, sunt cele mai bune instrumente de a alimenta flota unei firme. Si aici, ca si la banca exista carduri preplatite si carduri de credit.

Cardurile preplatite le foloseste doar o singura retea de benzinarii din Romania (din cunostiintele mele), iar calitatea serviciilor nu este foarte buna din urmatoarele motive: nu te anunta inainte de a bloca cardul, astfel, ajungi la benzinarie, vrei sa alimentezi si nu poti plati cu card pentru ca e blocat (din motive de depasire limta de credit etc. ), virezi banii inainte si iti calculezi la pretul actual al combustibilului cam ce cantitate ar trebui sa ajunga fiecarei masini si transformi aceasta cantitate in suma, daca se mareste pretul combustibilului cantitatea alimentata pe aceiasi suma va fi mai mica etc.

Cardurile de credit pentru combustibil

Cardurile de credit sunt cardurile pe care intai alimentezi si apoi platesti avand un termen de plata. Si aici sunt 2 tipuri: nationale si internationale. Cele internationale se pot folosi in mai multe retele de benzinarii (nu doar reteau proprie a emitentului), emitentul acestui card avand contract prin intermediul unei aliante cu mai multe retele de benzinarii.

Nu sunt mari probleme generate de aceste carduri, ele chiar oferind servicii adiacente de administrare a consumului si a masinilor. Pe langa faptul ca poti cumpara combustibil iti ofera posibilitatea de a cumpara si produse de intretinere auto si produse din magazinul benzinariei.

Alimentarea cu cash

Alimentarea cu cash este varianta pe care as alege-o daca as avea o flota mica si daca as mai introduce si alte bonuri de combustibil pe langa cele alimentate real pentru a mai deduce din cheltuieli. Multe firme mici aleg aceasta varianta deoarece nu au cantitatile minime pentru a beneficia de carduri si mai deduc cheltuieli folosind aceasta metoda.

Alimentare combustibil cu inel

Varianta de alimentare cu inel este oferita momentan doar de o singura retea de benzinarii din Romania si ar fi o varianta foarte buna daca nu ar avea foarte multe probleme tehnice. De fiecare data cand am experimentat aceasta modalitate de alimentare am avut mari probleme in calibrarea inelelor pe diferite modele de masini.

Calibrarea inelului inseamna corelarea kilometrilor cititi de instalatia inelului cu kilometri de la bordul masinii. La anumte tipuri de masini exista o diferenta de 5-15% intre cele 2 citiri de kilometraj. Aceasta diferenta duce la diferente de consum si la probleme in controlul acestui fenomen. Daca mai aveti instalat si gps pe masina deja aveti 3 citiri diferite de kilometraj ceea ce va bulversa oarecum situatia(gps-ul in anumite situatii nu citeste km: in padure, in tunel, in pasaje etc).

Inelul permite in schimb un control mai bun asupra masinii deoarece km sunt cititi automat si nu sunt declarati de soferi, iar sortul de combustibil cu care poti elimenta este cel declarat, daca vei incerca sa introduci un alt sort de combustibil pompa se va bloca si nu va alimenta. Cei care au si  cei care doresc vor dori sa-si monteze inel ii sfatuiesc sa se mai uite odata cu atentie pe contract.

Alimentare combustibil cu rezervor in curte

O alta metoda de alimentare cu combustibil pentru cei cu flote mari si consumuri mari de combustibil este: rezervorul in curtea beneficiarului. Tot mai multe retele de benzinarii folosesc aceasta metoda pentru a-si atrage si mentine clientii cu flote mari.

Solutia este foarte buna dar nu suficienta. Pentru a o face usor de utilizat va recomand sa aveti grija la urmatoarele aspecte: daca masinle dumneavoastra fac drumuri in tara ar fi bine sa alegeti un rezervor de la o companie care are si benzinarii, iar soferii sa alimenteze cu acelasi card si de la benzinarii si de la rezervorul din curte,

Mergand mai departe ar fi bine sa primti o singura raportare centralizata indiferent de unde a alimentat soferul (benzinarie sau rezervor in curte); iar in acest fel veti scapa de probleme ulterioare; atentie la pretul combustibilului pe care il achizitionati si atentia la cum treceti asta in contract – sfatul meu ar fi sa il raportati la o valoare fixa (de ex pretul la cea mai apropiata pompa), iar de acolo sa negociati un discount fix, discount care ar trebui sa fie mult mai mare decat daca nu ati opta pentru aceasta varianta (cel puitn 70% fata de discuntul pe care l-ati avea daca ati alimenta doar la pompele furnizorului de combustibil).

Atentie, de asemenea, la conditiile specifictate in contract atunci cand acel contract se incheie si anume: cine ridica pompa, cine se ocupa de formalitatile de scoatere din uz, ce se intimpla cu combustibilul care ramane in rezervor (de obicei format din multa apa); atentie de asemenea la modalitatea de alimentare a rezervorului – trebuie ca toate masinile (cisternele care va alimenteaza rezervorul din curte) sa fie dotate cu compensator de temperatura altfel riscati sa luati o mare teapa daca nu stiti sa faceti corect alimentarea rezervorului.

Ce modalitate alegeti?

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

2 comentarii la „Carduri, cash sau inel?

  • septembrie 24, 2010 la 8:47 am
    Permalink

    card, dar ma asigur ca am bani sa platesc facturile de combustibil la timp….. 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *