BI si raportare

Ai nevoie de BI?
Hai sa incep mai intai sa explica ce-i ala un BI ca poate nu toata lumea stie ce e. BI inseamna Business Intelligence si este un soft care face rapoarte si analize.
El se leaga la baza de date (nu o sa discut cum, ca sunt tehnicalitati) si pe baza datelor de acolo face tot felul de rapoarte, analize si statistici.
E ceva nou? NU, desigur. La fel ca orice alata crestie veche (adica statistica sau raportarea din firme) a fost redenumita, reampachetata si vanduta pe bani mai multi (sau mai putini, depinde de soft si de negociere).
AI nevoie de un BI?
In mod cert raspunsul este DA. Te va ajuta foarte mult in business-ul tau daca stii ce sa bagi intr-un astfel de soft si ce sa scoti dintr-un astfel de soft. La softuri, daca nu stiai iti spun eu acum, se aplica tot timpul regula SISO, care, pe romaneste zice asa cacat bagi, cacat scoti (e treducerea bruta din engleza Shit IN Shit OUT).
Recomandari inainte de a avea BI
Inainte insa de a avea un BI, adica nava spatiala, e bine sa ai un sistem de raportare centralizat in firma. Un sistem de raportare centralizat, bazat pe un soft ieftin, numit Excel, te ajuta sa iti structurezi datele, rapoartele, analizele.
Cu alte cuvinte sa te pregatesti un pic de BI ca sa stii ce date trebuie sa colectei in BI si ce date sa scoti astfel incat sa fie relvante pentru tine si busines-ul tau. Recomandarea asta este buna pentru ca in acest fel BI -ul incepe sa produca bani din prima saptamana de cand l-ai instalat in loc sa produca bani dupa 6-8 luni de la instalare.
Experienta mea imi spune ca oamenii sunt reticenti la schimbare (iar cei care au depasit o anumita varsta chiar au o bariera majora cu sistemele software) si datorita acestei rezistente adoptarea unui nou sistem si adaptarea la un nou sitem se face in timp.
Mai mult decat ai nevoie
Pe de alta parte va exista tot timpul tendita ca sa vrei mai mult decat iti trebuie. Adica daca pina acum nu am avut prea multe dte de costuri, de miine, ca tot am BI, vreau sa vad si cost pe masina, pe kilomentru, pe cursa, pe produs, pe client etc, adica informatii utile, dar prea multe dintr-o data.
Toate aceste informatii sunt utile, dar nu vazute separat, ci corelate intre ele si nu toate deodata.
Inainte de a implementa un BI este bine sa ceati un departament de raportare (care poate avea 1 singur om) si care sa analizeze datele din firma si sa coreleze diversele informatii pe cre firma le are.
Cand o sa creati un astfel de departament o sa va dti seama ca fiecare departament are rapoartele lui interne (de unele stiati, de altele nu), iar cand o sa incercati sa le puneti cap la cap o sa vedeti ca nu prea bat unele cu altele.
Cam asta e recomandarea, mai departe fiecare isi cheltuie banii cum stie mai bine.:)
Daca vrei sa te ajutam cu raportarea la tine in companie ne poti contacta si iti facme o oferta buna. Vezi aici ofertele noastre de servicii de consultanta logistica
Bună ziua!
-ideea de optimizarea deciziei printr-un program de analiză este interesantă; nu-mi dau seama cum s-ar aplica în domeniul achizițiilor imobiliare la licitație; dar, poate-mi spuneți dvs.!!
-exprimarea cu SISO nu e academică, ci chiar deranjantă pentru un inginer militar …; oricum e un plagiat după LIFO la memorii(Last Input, First Output);