Asigurarea de raspundere profesionala a soferilor

raspunderea profesionala
raspunderea profesionala

Accidentele din Romania devin tot mai multe si mai grave. O parte a problemei, dupa parerea mea, o reprezinta infrastructura rutiera care e invechita si de proasta calitate.

O alta parte a problemei, o reprezinta soferii si nivelul lor de inconstienta. Cred ca, incepand din anul 2003, cand lucram inca la Cargus si aveam foarte multe masini lovite saptaminal, datorita, in principal soferilor pe care ii angajam la vremea respectiva mi-am dat seama ca exista o boala care nu este tratata: soferul. Nu ma refer aici la soferii de ocazie, adica cei care au o masina acasa si merg de acasa pina la munca cu ea si mai fac un concediu vara la mare, ci vreau sa ma refer la soferii profesionisti, cei care castigu bani din aceasta meserie (orice fel de categorie de conducere ar avea ei pe carnet).

Si atunci, ca si acum, societatile de asigurare, de fiecare data cand vorbeai cu ei se vaietau de mama focului de rata mare a daunalitatii. Atunci le auzeam vaietele direct in ureche mea interna pentru ca discutam face to face cu multi dintre reprezentantii lor, acum le aud vaietele doar prin presa. Desigur, ca si acum, ca si atunci, era doar un circ ieftin menit sa pregateasca masele pentru marirea primelor de RCA si a cotelor de CASCO.

Spun asta pentru ca am realizat ca ei de fapt nu vor sa stopeze problema umbland la cauza ci doar vor sa amelioreze problema pentru a castiga si mai multi bani. In vreamea acea am discutat cu citiva presedinti de la firmele de asigurari si citiva directori generali de case mari de brokeraj si le-am pus urmatoarea problema, problema care ar fi putut sa opreasca vaietele lor legate de atat de multe accidente si ar fi putut opri inconstienta unor soferilor.

Cauza a 90% din accidentele produse sunt soferii, asta este o concluzie a mea proprie, si nu vreau sa ma judece nimeni pentru asta. Deci, daca asta este cauza, de ce nu umblam la cauza pentru a stopa accidentele? Va spun asta, pentru ca, din experienta mea, o selectie mai buna a soferilor si o coordonare mai buna a activitatii lor (in ceea ce priveste programul lor de conducere, controlul la plecarea in cursa etc) a facut sa pot reduce numarul accidentelor cu aproape 80%. Ati citit bine 80% si asta doar in decurs de 6 luni.

Vazand ca asta este cauza, am fost la firmele de asigurare si le-am propus introducerea unei polite de raspundere profesionala a soferilor. Ce insemna asta in viziunea mea? Eu, proprietar de firma sau administrator de flota nu mai faceam asigurare la masina, dar cand angajam soferul il puneam sa-si faca o astfel de asigurare si i-o plateam eu (era ca si cum as face CASCO sau RCA discutand doar de bani). Daca facea accident si era el vinovat platea din polita lui daunele si reintegirile de prima le platea el. Daca nu era el vinovat, platea cel care era vinovat. In felul asta se rezolva si problema CASCO si RCA.

Care era avantajul unei astfel de solutii? Sofeul, platind el reintregirile de polita din banii lui devenea mai constient, dar nu asta era cireasa de pe tort ci, cireasa de pe tort era faptul ca aveam o evidenta a daunalitatilor pe sofer si cand soferul se angaja la mine stiam un istoric al lui, stiam cite daune a avut si ce a platit. Astfel un sofer cu multe daune i-ar fi foarte greu sa se angajeze, iar unul cu foarte putine sau deloc ar ajunge sa fie mai bine platit.

Totul era simplu si rezolva problema din fasa, actionand asupra cauzei problemei, si anume soferu,l si creind asupra lui o motivatie foarte puternica de a fi mult mai echilibrat pe sosele cand conduce (fara alcool, sa se suie la volan odihnit etc). Cum au primit asiguratorii asta? Pai puteti vedea daca exista o astfel de polita in piata sau nu ca sa vedeti daca vor sa rezolve problema sau vor doar sa se vaiete.

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *