Accidente rutiere si masuri de combatere a lor

Se face multa valva zilele acestea pe masurile pe care ministerul de interne vrea sa le implementeze pentru combaterea pentru accidente rutiere. Pentru mine asta a devenit un lait motiv.

Ce inseamna suspendarea permisului pe 1 sau 2 ani

De fiecare data cand statul vrea sa ia bani de la cetateni, prin marirea amenzilor, se inventeaza astfel de scuze. Eu, personal, am o problema si cu suspendarea permisului de conducere pe 6 luni, 1 an, 2 ani sau 4 ani.

Pentru un sofer profesionist, care isi castiga painea din aceasta meserie, aceste masuri sunt devastatoare. Aceasta masura echivaleaza cu condamnarea la somaj si condamnarea la schimbarea meseriei si, cred, ca atenteaza la un drept fundamental al omului, si anume dreptul la munca.

Nu luam cazul in care unui sofer ii este suspendat permisul pe 4 ani, pentru ca acel caz inseamna pentru acel sofer, din start, schimbarea meseriei, schimbare a meseriei care este foarte, foarte grea.

Asta inseamna condamnarea unei familii la saracie si subzistenta. Daca unui astfel de sofer i se suspenda permisul doar pe 6 luni el va avea mari probleme in a se angaja. Eu nu cunosc un proprietar de firma care sa accepte sa dea pe mina unui om care nu a mai condus de 6 luni o masina care valoreaza 100.000 de euro (neluand in calcul valoarea marfurilor din masina respectiva).

Eu, unul, cand conduceam flote aveam o retinere in a face asta. Din punctul meu de vedere masurile acestea nu vor aduce nimic important si spectaculos in evolutia accidentelor de circulatie.

Care sunt masurie bune pentru combatere accidente rutiere

Masurile bune care ar trebui  sa fie luate pe linia educatiei soferilor si pe obtinerea carnetelor de conducere “pe bune”.

Oare cine nu da carnete de conducere “pe bune”?

Raspuns: Politia.

Pentru a-si ascunde incompetenta si coruptia e oare bine sa implementam aceste masuri dure? A

m sa va spun cite ceva din experienta mea cu soferii. In urma cu ceva ani avea in administrare o flota de 700 de masini si, principala noastra problema atunci erau accidentele provocate de soferii nostri.

La un moment dat aveam 3 daune totale pe saptamina (am mai vorbit de asta intr-un post si nu o sa dezvolt). Aveam Casco la masini, recuperam banii, dar asta nu inseamna ca nu aveam pierderi. Aveam pierderi, si aveam pierderi mari.

Accidentele devenisera problema noastra numarul 1. Nu mai stiam ce sa facem, eram disperati. Solutia a fost una foarte simpla:

-planificarea curselor soferilor, astfel incat sa se evite oboseala,.

-trainig pentru soferi si restrictii mai mari la angajare (restrictii insemnand teste facute “pe bune”). Astfel, prin implementarea masurilor  in decurs de 6 luni am ajuns de la 3 daune totale pe saptamina la 1 pe luna si tendinta de scadere a continuat.

Accidente rutiere in cifre

As sa va furnizez niste cifre: numarul accidentelor de circuatie inregistrat in 2012 este cel mai mic din istoria ultimilor 25 de ani.

Cine spune asta? Institutul de medicina legala. In 1989 numarul accidentelor de circulatie a fost mai mare decat in 2012. In anii 90, asa cum se vede in graficul alaturat, numarul accidentelor a fost foarte mare. In 1989 numarul masinilor era, cred, de cel putin 3 ori mai mic decat acum, si cu toate astea numarul accidentelor in 2012 a fost mai mic. Tendinta de scadere este una naturala si se mentine de citiva ani.

Deci, stimati domni care doriti modificarile astea, pe ce anume va bazati pentru ca cifrele spun altceva. Pe baza acestor cifre niste masuri atat de dure nu se justifica. Graficul asta e bun si sustine ceea ce am scris si in articolul despre RCA.

accidente rutiere
accidente rutiere

Cititi articolul de unde a fost preluata fotografia aici: https://www.timisoaraexpress.ro/stiri-nationale/incredibil-oficial-in-1989-au-fost-mai-multe-decese-in-accidente-rutiere-ca-in-2012_9903#!prettyPhoto

Principalele masuri pe care noul cod rutier vrea sale implementeze sunt urmatoarele:

Patru luni vor rămâne fără permis şi vor plăti amenzi care pot ajunge până la 10 mii de lei şoferii care nu opresc la trecerea de pietoni. 

În cazul conducătorilor auto care depăşesc viteza legală cu mai mult de 60 de kilometri pe ora poliţia vrea suspendarea permisului pentru şase luni.

Doi ani permisul suspendat şi o amendă care sare de 3500 de euro pentru cei care trec pe culoarea rosie a semaforuluisi creste la 3 ani daca se produce un accident.

-Tot trei ani de suspendare şi amendă care poate ajunge la 16.000 de lei primesc şi cei care trec peste calea ferată când barierele sunt lăsate. 

Daca ti-a placut acest articol o sa vrei sa-l citesti si pe urmatorul: Accidentele rutiere

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *