Management

3 motive pentru care sa cumperi servicii de consultanta in criza

In articolul acesta o sa-ti dau 3 motive principale pentru care sa cumperi servicii de consultanta in criza. Ma refer aici la orice fel de consultanta, dar in mod special la cea logistica si operationala pentru ca astea sunt serviciile pe care eu le ofer.

Cele 3 motive pentru care sa cumperi servicii de consultanta

Asa cum iti spuneam si mai sus sunt 3 motive princpale din punctul meu de vedere. Dupa ce le vei parcurge o sa intelegi ca sunt suficient de puternice pentru a te convinge.

Motivul nr.1 – schimbarile in companie

E clar ca orice criza vine cu niste provocari majore pentru orice companie. Una dintre cele mai mari provocari este scaderea veniturilor. Asta trebuie sa duca implicit si la o ajustare a cheltuielilor daca vrei sa supravietuiesti. Ajustarea cheltuielilor implica reorganizarea proceselor operationale. Ma refer aici la productie, logistica, stocuri etc. E mult mai usor sa faci schimbari de procese in criza decat in boom economic. Se intamplaa sta pentru ca oamenii inteleg mult mai bine faptul ca trebuiesc facute schimbari si sunt mai cooperanti. In boom economic e foarte posibil ca oamenii sa puna mari bariere schimbarilor si sa nu poata fi facute decat foarte greu.

In criza insa ei inteleg situatia si devin mult mai cooperanti. De asemenea, in criza, poti gasi mai usor oameni care sa duca schimbarile mai departe si sa le poata implementa. Asta pentru ca se schimba raportul de forte angajati-companie si ca se gaseste mai multa forta de munca calificata si motivata.

Motivul nr.2 – optimizari de procese si reduceri de costuri

Fie ca vrei sau nu trebuie sa faci reduceri de costuri. In marea majoritate a cazurilor te cam obliga piata. Reducerile astea de costuri se pot face asa cum le fac guvernele, adica taie si vad dupa e se intampla sau se pot face inteligent prin optimizare de procese. Optimizarea de procese duce implicit la optimizarea costurilor daca e facuta cum trebuie. Cand discut de optimizzare de procese discut in principal de zona operationala si de logistica. Acolo sunt de obicei cheltuieli mari. Dar, trebuie luat in calcul si un proces de optimizare de stocuri si optimizare a comenzilor. In stocuri sunt cei mai multi bani blocati, iar daca in criza nu ii deblocati va fi de rau.

Optimizarile astea va vor ajuta si ulterior pentru ca va aduc un mare avantaj competitv. Iar avantajul asta competitiv se reflecta in pretul de vanzarea si posibilitatea de a sustine mai eficient si, posibil, cu un profit mai mare activitatea companiei. Iar asta se intampla, de cele mai multe ori, fara a implica direct clientii pentru ca, de fapt, iti faci curatenie la tine in curte.

Motivul nr.3 – aceste servicii de consultanta sunt mai ieftine in criza

Asta nu e foarte important daca ma intrebati pe mine, dar poate fi un factor care sa te convinga sa faci pasul spre consultanta. Nu e important pretul de consultanta pentru ca, de fapt, un serviciu de consultana bun trebuie sa se plateasca singur. Adica, eu, de fapt, prin consultanta, iau o parte din reducerile de cost pe care le genereaza proiectul. Practic ma platesc singur, iar asta este crezul meu.

In perioada de criza am redus tarifele cu 40-50% fata de perioadele normale de boom. Asa ca, daca inca nu te-ai hotarat sa apelezi la serviciile mele poate ca ar trebui macar sa avem o discutie si sa vezi cam ce se poate face. Eu sunt convins ca apoi vei intelege mai mult despre ce e vorba si vom lucra impreuna. Ai datele mele de contact in partea de sus a paginii.

Concluzia e una singura: daca nu faci nimic in sensul scaderii costurilor e foarte posibil sa nu treci de criza asta si de celalte care vor urma. Si poti face niste actiuni de unul singur sau le poti face apeland la profesionisti si la servicii de consultanta. Adica, poti descoperi singur apa calda sau poate sa vina cineva sa ti-o dea deja incalzita, ajutandu-te sa evoluezi mai rapid si pe niste cai deja batatorite.

Daca ti-a placut articolul te incit sa-l citesti si pe urmatorul: Cat de importanta e curatenia in depozit

admin

Consultant logistica si supply chain, transport, depozitare, distributie, productie, achizitii, implementare WMS, TMS, APO, ERP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *