WebInventory – asistentul tau la inventar

 

"<yoastmark

Aplicatia pentru inventar WebInventory te va ajuta sa faci inventarul mai usor decat il faceai pana acum, te va ajuta sa reduci timpul de inventar si sa incepi vanzarile sau productia mai devreme.

WebInventory este o aplicatie de inventar multi firma, multi user, multi filiala, multi device, adica poate fi folosita pentru mai multe firme, de mai multi utilizatori, permite sa faci inventar pe filiale si poate fi utilizata cu orice device: computer, telefon sau tableta.

Aplicatia a fost creata avand ca prim obiectiv reducerea timpului de inventar si securizarea inventaierii ca proces. De fapt, atunci cand discutam despre WebInventory, discutam despre un proces rescris avand ca obiectiv cele de mai sus.

De ce WebInventory – asistentul tau la inventar?

WebInventory nu este doar o alta aplicatie de inventaiere sau o aplicatie la fel ca cea pe care o ai in ERP sau WMS, este o aplicatie care rescrie procesul de inventariere ajutandu-te sa reduci timpul de inventariere si sa securizezi procesul.

Se intampla asta din mai multe motive, unul din motive este ca poate fi utilizata sa faci invetarul folosind un telefon mobil sau o tableta, iar aceste device-uri se pot folosi chiar daca ai produse cu coduri de bara, chiar daca produsele nu au coduri de bara. WebInventory permite oricarui om care e posesor de telefon mobil sa il poata utiliza sa faca inventar si sa scaneze coduri de bara folosind telefonul mobil sau daca nu are telefon mobil smart poate folosi o tableta. Toate astea se intampla fara a se instala nimic pe device. Pur si simplu iei pe cineva de pe strada, ii creezi un cont si cu ajutorul telefonului lui mobil poate face inventar. Singura conditie este ca telefonul mobil sa fie smart si sa aiba camera video si wireless sau date mobile.

In felul asta se rezolva o mare problema a companiilor care sunt limitate in a face inventar de scanerele de cod de bara. Deci, folosind Webonventory poti sa ai oricate echipe de inventar doresti nemaifiind limitat de scanerele de cod de bara.

Al doilea motiv pentru care WebInventory te ajuta este pentru ca reduci timpul de inventariere deoarece nu mai e necesar sa faci verificari si reverificari dupa ce ai terminat numaratoarea. Asta se intampla pentru ca folosind WebInventory asistentul tau la inventar pickerul care numara produsele (fara sa stie cate ar trebui sa fie) si a gresit cantitatea va fi verificat instantaneu de catre un supervizor care va confirma sau nu cantitatea numarata de picker in timpul inventarului. In felul asta se face o dubla verificare chiar in timpul inventarului, chiar atunci cand pickerul a gresit.

Al treilea motiv este ca WebInventory asistentul tau la inventar iti ofera statistici despre cat de repede evolueaza fiecare echipa de la inventar din fiecare filiala si cate greseli de numaratoare face fiecare echipa, permitand sa corectezi erorile echipelor atunci cnad se intampla si sa vezi ce echipe nu se misca bine. Statisticile astea sunt disponibile in fiecare moment al invetarului.

Cum functioneaza WebInventory – asistentul tau la inventar?

In Primul rand trebuie sa va spun ca WebInventory asistentul tau la inventar nu este gratuit ci pentru folosirea lui trebuie achitata o taxa, taxa care se calculeaza separat pentru fiecare companie in parte infunctie de numarul de utilizatori, numarul de filiale si de numarul de produse. Pentru a va face un pret personalizat trebuie sa ma contactati la robert(at)logistic-specialist.com sau la tel 0729148238.

Primul pas este crearea unui cont pe firma, cont care va avea rolul de administrator. In WebInventory asistentul tau la inventar sunt 3 roluri definite: administrator care poate avea acces nelimitat in aplicatie poate sterge sau face modificari pe firma pe care o reprezinta fara limitari; un rol de supervizor care este acea persoane sau persoane care coordoneaza inventarul in filiale, acest rol are drepturi mai putine in aplicatie si nu poate face tot ceea ce face administratorul, fiind restrictionat la a vedea date doar la filiala lui; al treilea rol este cel de picker care poate doar numara si inventaria produse.

Dupa crearea contului de administrator, administratorul creaza filiale si apoi utilizatori in fiecare filiala, fiecare din utilizatori avand unul din roluri de mai sus in WebInventory asistentul la inventar. Aplicatia permite ca la crearea unui utilizator fiecarui utilizator sa i se trimita datele de conecatre pe email.

Dupa aceasta etapa se introduc produsele pentru care se doreste inventarierea, introducerea produselor se face prin fisier csv pe fiecare filiala in parte. Produsele sunt identificate in aplicatie ca apartinand unei firme, unei filiale, unei celule, iar ca date de identificare se foloseste denumire produsului, codul produsului sau codul de bare. Fisierul trebuie sa contina aceste elemente, daca e posibil, obligatoriu este sa contina macar numele produsului, codul produsului si codul de bare sunt elemente adiancente care daca exista pot fi folosite, daca nu nu vor fi folosite.

In momentul acesta se poate trece la inventariere. Fiecare utilizator se va intra pe un browser de internet pe deviceului lui si va deschide adresa asta: WebInventory si se va conecata foloisnd datele primite pe email. Aplicatia recunoaste automat daca utilizatorul e administrator, supervizor sau picker si ii va duce in meniul corespunzator.

Cum functioneaza WebInventory asistentul la inventar cu rolul de picker

Pickerul va putea sa faca inventarul dupa: denumire produs, cod produs sau cod de bara (o sa fac un film in zilele urmatoare ca sa va exemplific), aceasta alegere o face prima oara cand intra in aplicatie si aplicatia pastreaza selectia facuta initial de catra el. Apoi i se va cere celula pe care in care face inventarul (celula poate sa reprezinte orice: o celula de depozit, un rand, o camera etc, depinde cum e definita cand sunt introduse produsele), apoi i se va cere codul de bara, codul produsului sau numele produsului in functie de ceea ce a ales. Daca a ales cod de bare WebInventory ii permite sa scaneze codul de bara de pe produs cu ajutorul telefonului mobil (poate fi folosit telefon mobil, tableta sau orice alt device care are browser web si permite scanare coduri de bara), apoi i se cere cantitatea pe care a numarat-o. Daca cantitatea introdusa este egala cu cantitatea din baza de date atunci il lasa sa treaca mai departe, daca cantitatea nu e corecta ii spune asta si il roaga sa mai numere odata. Il lasa sa numere de 3 ori si sa greseasca de 3 ori (se poate modifica, dar 3 e standard in aplicatie). La oricare din  verificari daca cantitatea e egala cu cea din baza de date si din celula respectiva il lasa sa treaca mai departe. Daca dupa 3 incercari cantitatile nu sunt corecte va trimite un mesaj supervizorului. Pickerul va trece mai departe si va putea inventaria alte produse, produsul respectiv trebuind ulterior sa fie inventariat de supervizor. In felul asta se asigura o numaratoare corecta si precisa in timpul inventarului, verificandu-se doar produsele care au probleme.

Identificare usoara dupa nume de produs

Pentru a usura introducerea de date daca inventarul se face dupa nume produs sau cod produs la introducerea numelui trebuiesc introduse doar primele 3 caractere ale numelui din momentul acela se creaza o lista derulanta cu sugestii, lista care se micsoreaza pe masura ce utilizatorul introduce caractere in camp (este aceiasi functionalitate cu care goolge ne-a obisnuit atunci cand facem o cautare).

Cum functioneaza WebInventory asistentul la inventar cu rolul de supervizor

WebInventory asistentul la inventar permite ca in orice moment atat supervizorul cat si administratorul sa vada evolutia inventarului pe fiecare filiela in parte. Evolutia arata cate celule avem de scanat si cate au fost scanate si cate produse avem de scanat si cate au fost scanate. Aplicatia arata aceste date oricand se doreste.

Aplicatia araat apoi cate produse au scanat fiecare echipa si cite greseli a facut fiecare echipa, arata aceste data atat administratorului cat si supervizorului, permitand corectarea echipelor care gresesc si a problemelor care reduc viteza de inventariere.

Cum se finalizeaza inventarul?

La sfarsitul procesului aplicatia pune la dispozitie un raport de inventariare care arata produsele la care cantitatile sunt ok, cele care nu sunt ok si cele care nu au fost in baza de date initiala (nu trebuie sa existe astfel de situatii, dar e prevazuta si o astfel de situatie).

Raportul se poate exporta in format csv si se poate folosi pentru prelucrari ulterioare in excel sau pentru importare in ERP si corectii ce presupun anulare + de inventar cu – de inventar pe sume sau oricum doreste clientul sa faca asta.

Solutia se poate folosi atat cu echipele dumneavoastra de inventar cat si cu echipe externe sau servicii externe (de exemplu noi va putem oferi un astfel de serviciu de inventariere extern in care folosim echipele noastre si aplicatia ca sa facem inventarul al dumneavoastra).

Ce avantaje are WebInventory asistentul de inventar?

  1. daca aveti coduri de bare si organizare pe celule aplicatia va ajuta pentru ca puteti folosi orice om cu orice telefon mobil care sa faca inventarul (recomandam telefoanele cu ecrane mai mari sau tablete, acolo unde e posibil);
  2. aplicatia permite controlul eficient in timpul inventarului si securizarea procesului de inventariere, reducand timpul cu numaratorile ulterioare care nu mai e necesar sa fie facute, datorita procesului pe care aplicatia il implementeaza.
  3. daca nu aveti coduri de bare, invetarierea se face dupa cod produs sau denumire produs la fel de simplu si eficient ca si codurile de bare.
  4. daca nu aveti celule definite aplicatia va functiona fara probleme, dar nu puteti folosi toate beneficiile pentru ca aplicatia face verificari pe fiecare celula in parte.
  5. aplicatia se poate folosi de catre toate companiile, cei care fac inventarul cu liste de inventar pe hartie vor avea un mare avantaj deoarece reduc foarte mult timpul de inventar prin introducerea datelor in computer la momentul cand se numara, nemaifiind necesare zile intregi de munca de introducere a datelor de pe hartie in computer si corelarea datelor, reducand in acelasi timp erorile de introducere date si erorile datorate numaratorilor gresite.

O sa revin asupra functionalitatilor, in articolele urmatoare cu filmulete care sa va arate cum functioneaza aplicatia WebInventory asistentul la inventar si pentru a va lamuri si mai mult asupra functionalitatilor.

Pentru orice companie e foarte important sa reduca timpul de inventar si erorile care pot aparea pentru a putea incep sa vanda din nou rapid si pentru a avea control si securizare a procesului de inventariere. Pentru orice probleme sau intrebari ma puteti contacta.

WebInventory poate fi acesat aici.

Urmareste primul film pe prezentare aici: http://logistic-specialist.ro/webinventory-prezentare-video1/

Al doilea film in care poti vedea care sunt operatiunile de inceput il poti vedea aici: http://logistic-specialist.ro/webinventory-operatii-care-se-fac-la-inceput-de-utilizare/

Filmul care va prezinta operatiile pe care le face supervizorul la inventar in puteti vedea aici: http://logistic-specialist.ro/webinventory-operatii-pe-care-le-face-supervizorul/

Filmul cu operatiile pe care le face pickerul in WebInventory in timpul operatiilor de inventariere: http://logistic-specialist.ro/webinventory-opearatii-pe-care-le-face-pickerul/

FIlmul cu operatiile pe care le face supervizorul in WebInventory in timpul operatiilor de inventariere: http://logistic-specialist.ro/webinventory-operatii-pe-care-le-face-supervizorul-2/

Filmul in care puteti vedea cum se finalizeaza inventarul si care sunt rapoartele pe care le poti genera din aplicatie: http://logistic-specialist.ro/webinventory-finalizare-inventar-si-rapoarte/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.