Unghiuri directie si uzura anvelope

unghiuri directie

unghiuri directie

Nu stiu citi dintre voi stiti care e legatura intre unghiurile de directie si uzura anvelopelor. De fapt pdf-ul pe care il puteti downloada la sfarsitul articolului va arata care unghiuri ale masinii produc un anumittip de uzura daca unghiurile nu sunt reglate corect. Dupa cum stiti masinile au roti directoare pe fata, iar unele din ele au si roti directoare pe spate. Discut aici de turisme si nu de alte tipuri de masini, pentru ca alte tipuri de masini mai pot avea roti directoare pe puntea 1 si pe punctea 2 sau pe 4 punti etc.

La turisme (si nu numai), aceste unghuri au rationamente practice si te ajuta atunci cand conduci, de exemplu: efortul la virare trebuie sa fie mic, iar asta se intampla datorita unghiurilor directiei, masina trebuie sa pastreze directia liniara daca iei mainile de pe volan, volanul trebuie sa revina singur inapoi dupa un viraj etc, etc, etc (mai sunt si alte motive). Exista 3 unghiuri de directie: unghi de fuga, unghi de cadere si convergenta rotilor. Dintre astea toate 3 doar convergenta de poate regla, celalte 2 unghiuri nu se pot regla, ele sunt date de elementele fixe ale trenului de rulare cu am fi amortizorul si pivotul (se pot regla prin inlocuirea elementelor fixe ale trenului de rulare).

La masinile cu viraj si pe spate se regleaza, de asemenea, convergenta. O sa intrebati, probabil, de ce au unele masini si viraj pe spate si care sunt acele masini. Au viraj pe puntea spate pentru manevrabilitate in spatii inguste si pentru stabilitate in curbe, pentru a reduce efectul subvirator si supravirator. De obicei, aceasta caracteristica se intalneste la masinile premium si la masinile sport. o sa va dau exemplu de cateva masini care au virare pe puntea spate: cateva modele de BMW seria 7 si 5,  niste modele Porche performante, dar, virareape rotile puntii fata a inceput sa intre si in clasa compacta, primul constructor care a introdus pe clasa compacta o astfel de facilitate este Renault pe Megane.

Cert este ca e foarte util pentru orice conducator auto sa poata sa faca corelatia intre deraglarile unghiurilor de directie si uzurile care apar la anvelope. Trebuie sa stiti insa, ca nu numai dereglajul unghiurilor de directie a rotilor determina un anume tip de uzura ci mai sunt si alte cazue, cum ar fi presiunea din penuri, condusul agresiv, anvelope de proasta calitate etc.

Daca vrei sa downloadezi documentul pdf click pe uzura anvelope si cauze.