Supply chain

supply chain

supply chain

In marea majoritate a firmelor pe care eu le cunosc achizitiile, logistica si transporturile sunt departamente separate, iar in unele companii chiar distributia e un departament separat.

Toate aceste departamente au sefii separati, iar in cele mai multe din cazuri logistica reuneste transportul, depozitarea si distributia si au acelasi sef, iar achiziitile au un alt sef. Cam asta e realitatea din romania, exceptand companiile multinationale.

E bine asa? E rau?

Eu am invatat ca in viata e bine asa cum iti e tie bine si nu cum propovaduiesc altii. Totusi, in cazul discutat aici cred ca aceasta practica este un lucru rau. Desfacerea unui departament de suplly chain in departamente separate, coordonate de sefi separati, iar acesti sefi sa raporteze direct directorului general nu este o practica eficienta, iar asta este o chestie care mie mi s-a demostrat practic.

Supply chain real

Reunirea departamentului de logistica si achizitii sub palaria aceluiasi sef face ca obiectivele, pina acum nesincronizate ale celor 2 departamente, sa fie sincronizate si armonizate. Asta inseamna ca pe cei de la achizitii ii vor interesa la nivel practic si nu declarativ spatiul pe care il ocupa in depozit produsele pe care ei leachizitioneaza, rulajul acestor produse, negocierea cu furnizorii astfel incat sa se optimizeze rulajul de marfuri, blocare de bani in marfa si corelarea mai bina a activitatilor de achizitii cu activitatile de distributie si transport.

Beneficii supply chain

Tot un beneficiu semnficativ este optimizarea transportului deoarece se pot lega cursele care pleaca de la depozit catre clienti sau depozite regionale cu acele cursele de aprovizionare de la furnzori, iar printr-o buna planificare se pot obtine reduceri de costuri semnificative (datorita faptului ca veti lati curse tur retur care au un tarif pe km mai mic).

In aceiasi idee se poate mari limita de credit a furnizorilor prin excluderea transportului din aceasta linie de credit. Atunci cand cumparati marfa marea majoritate a furnizorilor va dau o linie de credit.

Multi dintre furnizori prefera sa faca ei activitatea de a transport a marfurilor catre clienti, iar plata serviciului de transport intra in linia de credit in aproape 90% din cazuri. Daca preluati voi activitatea de transport inbound (aprovizionarea de la furnizori) veti avea cu apropae 10 % mai multi bani disponibili in linia de credit pentru a cumpara produse, iar negociind voi direct cu transportatorii puteti obtie un tarif mai mic si termen de plata mai mare.

Creati de partamente de supply chain, e singurul sfat bun pe care vi-l pot da!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *