Superioritate sau inferioritate in transport marfa

transport marfa

transport marfa

Am sa vorbesc din nou despre transportatori, transport marfa si case de expeditii. Nu as vrea sa creada cineva ca am ceva cu ei. Simplu motiv pentru care scriu articolele acestea este ca vreau sa educ un pic oamenii pentru a putea sa isi faca treaba mai bine.

Daca citesti pana la capat o sa afli urmatoarele:

  • care e pretul corect in transport marfa
  • niste exemple practice din viata;

Transport de marfa – introducere

Acum ceva timp am primit o cerere de transport catre Kazahstan. Cineva ma ruga sa il ajut gasesc un transportator care sa transporte ceva in regiune.

Totul bun si frumos. Am inceput sa dau niste telefoane si, intimplator, am dat peste o doamna de la o casa de expeditii. Doamna mi-a dat un pret fulminant pentru transportul ala. La telefon cu ea i-am facut un calcul de pe km si am intrebat-o de ce vrea 2.5 euro/km cand tariful pietei este undeva pe la 0.95-1,5 euro pe km depinzand de destinatie.

Ca sa intelegeti bine, motivul intrebarii era fundamentat pe faptul ca pretul era dublu fata de pretul normal pe km. Asta nu era o problema mare pentru ca te puteai gandi ca vrea dus-intors.

Cceea ce era ok daca nu luai in calcul faptul ca odata ajuns in Kazahstan pretul motorinei era la o treime fata de Romania si calitatea mult superioara. Asta se traducea intr-un consum mai mic la masina si costuri mult mai mici cu motorina.

Transport de marfa – pretul corect

Stiind toate astea, daca imi oferea un pret de 1,7-1,9 euro pe km poate nu m-as fi aruncat in discutie. A inceput sa-mi explice ca de fapt costul pe km nu conteaza si ca altele sunt principiile dupa care se lucreaza in transport. Mai ales pe ruta aia unde sunt probleme de securitate, taxe la vama etc. De asemenea, imi explica ca asigurarea costa mult etc.

Intr-adevar exista probleme de securitate in zona dar nu mai mari decat in Moldova sau Bulgaria pentru transportul de marfa normala. Daca ai marfa de valoare atunci e posibil sa fie probleme mai mari, dar nu era cazul. Asigurarea in cazul asta costa maxim 100 de euro pentru valoarea marfurilor.

Clientul oricum avea CARGO.Si tu transportator serios sau casa de expeditii seriaosa trebuia sa ai o asigurare de raspundere care sa acopere un 100.000 de euro pe transport in medie. Concluzia a fost una singura: imi pusese deja o eticheta, eticheta pe care probabil o punea tuturor clientilor “nepriceput in transporturi” (ca sa nu zic altfel).

Transport de marfa – al doilea exemplu

Un alt exemplu este cel al unei firme mari de expeditie cu ai carei reprezentanti m-am intilnit in urma cu ceva timp. Am vrut sa negociez pentru un client de al meu tarifele de transport de marfa.  Clientul facea cu ei grupaj si masini dedicate.

Aveam o problema pentru ca la grupaj cat si la masini dedicate pretul era spot de fiecare data. Vroiam sa-l ducem din zona de spot in tarife fixe, previzibile intr-un format agreat impreuna. Rutele clientului erau aceleasi in fiecare saptamina avand variantii de marfa la grupaj, variatii care se puteau incadra in niste limite minime si maxime.

Dupa aproape 2 saptamini clientul primeste noile tarife care nu erau alteceva decat cele vechi transformate fara nici-un efort in cele cerute. Ca sa intelegeti bine, inainte erau preturi pe cursa la masinile dedicate si pentru ca noi cerusem pret pe km si nu pe cursa nu au facut altceva decat sa imparta preturile pe cursa la nr de km si sa ne dea pretul pe km rezultat.

Si pentru asta a fost nevoie de 2 saptamini si de 1 ora de discutii?

Tranport de marfa – concluzii

Am avut senzatia ca am fost luati de prosti si ca ni se insulta inteligenta. Dragilor, clientii nu sunt prosti, nu-i etichetati asa pentru ca, a cataloga pe cel care iti da sa mananci ca e prost sau tampit ori e o foarte mare aroganta, ori e o lipsa imensa de maturitate si profesionalism.

Daca ti-a placut articolul citeste-l si pe acesta: Optiunea de a alege in transport de marfa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *