Servicii……cu profesionalism

servicii

servicii

E criza? Se pare ca in unele zone se simte mai pregnant decat in altele. Pe timp de criza ar trebui sa tii la clinetii tai si, orice nou client ar trebui sa fie un moment de fericire pentru orice companie. Asta, bineinteles ,daca acel client nu trece de limita bunului simt si al unei relatii profitabile de ambele parti.

Saptaminile trecute am avut nevoie de o firma care se ocupa de mentenanta stivuitoarelor, unul din clientii mei avand un stivuitor care necesita o revizie. Asa cum era normal, am contactat o companie care era destul de cunoscuta in zona asta. Le-am dat modelul de stivuitor, seria, tot ce au cerut ei si, am primit oferta. Nu stiu daca stiti, dar, stivuitoarele sunt propulsate de motoare diesel, la fel ca cele de pe autovehicule. Singura diferenta este data de modificari ale pompei de injectie, modificari care fac ca motorul sa dezvolte cuplu mai mare la turatii mai mici si de “cutiile de viteze” care sunt facute , la fel ca motoarele, sa dezvolte cuplu in detrimentul vitezei. O revizie la aceste motoare este la fel ca o revizie la o masina. Uleiul folosit si filtrele sunt aceleasi, referindu-ma aici in special la motoarele diesel.

In oferta primita de la respectiva firma aveam ulei 10W40 Mobil la pretul de 5,5 euro pe litri fara tva (aproape 31 de ron cu tot cu tva). Un astfel de ulei costa la supermarket 25 de ron cu tva, iar pretul la care il oferta respectiva firma era un pret la care gaseai in piata ulei 5W40, un ulei superior calitativ si care ar fi marit durata intre revizii ale respectivului motor. Ca sa va faceti o idee, eu am cumparat saptamina asta ulei 5W30 Mobil, care este un ulei pur sintetic de top la pretul de 32 de ron.

Vazand ca pretul este mare i-am sugerat firmei respective  sa le ofer eu uleiul pentru a face acea revizie. Raspunsul lor a fost unul incantator: “Va rugam sa va cumparati si filtrele si sa va faceti singuri revizia la stivuitor. Oferta noastra poate fi acceptata doar asa cum a fost trimisa, orice modificare inseamna refuzarea ofertei”. Am ramas statuie cand am citit mesajul, mesajul avand rolul de a le spune voalat ca pretul la ulei este cam mare, eu legandu-ma doar de ulei cu toate ca si la filtre preturile erau umflate.

Inteleg ca trebuie sa-si adauge ceva  la pretul pieselor si uleiurilor pe car  le folosesc, dar, din punctul meu de vedere, principiul este urmatorul: imi pun un adaos care sa imi acopere cele citeva operatiuni care le fac comandand aceste piese si oferindu-le clientilor, dar totodata trebuie ca pretul sa fie mai mic decat daca clientul ar cumpara direct din piata acele produse. In acest fel clientul nu isi mai asuma batatia de cap de a comanda el produsele si de a le administra pina cand ele sunt folosite.

Acelasi principiu ar trebui sa-l foloseasca si service-urile auto pentru a nu-si pierde clientii. Multi dintre ei insa, isi pun adaosuri la piese si uleiuri mai mari decat manopera pe care o incaseaza reparand acea masina.

Se pare ca aceasta criza nu a reusit sa faca ordine si in zona asta, unul din motive fiind ca utilajele sunt de obicei la depozit, iar masinile la flota iar oamenii astia nu prea discuta intre ei si nu prea compara preturile consumabilelor, alt motiv fiind dat de comoditatea managerilor de a verifica preturile si in alte surse decat cele traditionale cu care lucreaza.

Cu timpul, poate lucrurile se vor schimba, iar aceste firme vor intelege ca a refuza un client in acest mod este cel mai grav lucru pe care il pot face.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *