Repetitia – mama invataturii in management?

Management si repetitie

Management si repetitie

Inca de cand eram mic mi se tot repeta asta incat am ajuns sa o cred ca e valabila si in management. Este foarte adevarat ca daca repeti mult timp acelasi lucru el devine un automatism, iar la un moment dat organismul (tu in speta) il va executa instictiv. Asta e un lucru bun sau un lucru rau? Probabil ca si bun si rau, depinde de persoana.

Am facut introducerea de mai sus pentru a face de fapt o legatura, iar legatura este faptul ca un business este o chestie repetitiva facuta pentru a aduce bani. Daca e o chestie repetitiva si o exersam in fiecare zi atunci ar trebui sa ne iasa, nu? Managementul si logistica, cu atat mai mult este o chestiune repetitiva si atunci, datorita faptului ca oamenii care ii aveti angajati tot repeta asta de ceva timp ar trebui sa mearga ca unsa, nu?

Teoretic, da – practic, mai greu. De ce? Pentru ca conteaza foarte mult cum inveti sa faci lucrul ala, pentru ca daca il inveti sa-l faci prost vei face acel lucru foarte bine prin repetare, dar pina la urma tot un lucru prost va iesi pentru ca asa ai invatat de la inceput. Cum stii, tu director de firma ca un lucru e facut gresit? Asta e o intrebare care merita discutata. Exista vreo modalitate sa-ti dai seama de asta?

Da, in mod cert.

Ce trebuie facut?

Care sunt pasii?

Asta o sa discut in continuare.

Primul lucru care trebuie facut (in calitate de manger si cand implementezi un sitem de management bun) este s:

-iesi afara din birou. Si nu e suficient sa faci asta, ci trebuie sa te duci sa vezi cum oamenii isi fac treaba si sa discuti cu clietii, dar nu discuta cu clientii din postura de cel mai mare furnizor al lor sau din postura de partener strategic pentru ca daca vei face asta vei primi numai cuvinte de lauda, o lauda care nu reflecta realitatea.

Fa o data pe luna o iesire cu un sofer si livreaza marfa cu el si atunci vei afla lucruri care altfel nu le vei putea afla (fara ca acei clienti sa stie ca esti manager). De curand am avut o problema cu o banca, problema care nu reuseau sa o rezolve, o problame simpla – un plic trebuia sa ajunga la mine acasa de la ei si nu ajungea de 6 luni.

Dupa multe discutii le-am zis ca vreau sa vorbesc si eu cu directorul lor general sa-I prezint problema asta, pentru ca, in mod cert el habar nu are ce se intimpla in ograda lui. Am fost socat de raspuns: mi s-a spus ca nu pot sa discut cu directorul general ca el nu discuta cu clientii. Serios? Fatuca aia de la birou habar nu avea pe ce planeta traia, sau daca asta era o politica de firma va trebui sa-mi inchid imediat contul la banca respectiva.

Si cu aceasta introducere trec la al doilea lucru care trebuie facut:

faceti in asa fel incat informatiile si reclamatiile de la clienti sa ajunga cat mai usor si cit mai putin filtrate la voi (creati un astfel de sistem de mangement si control). Daca e posibil sa ajunga in forma bruta, asa cum o genereaza clientul este extraordinar. De obicei oamenii au tendinta de a filtra informatiile care ajung sus sau de a le cosmetiza. Ei cred ca va protejeaza astfel!:).

Raspundeti clientului care a generat o reclamatie pentru in felul asta castigati 2 lucruri importante: il faceti pe client sa creada ca e important si il incurajati sa va mai spuna si alta data (in felul asta clientul va avea incredere in management si in faptul ca lucrurile se rezolva). Unele firme premiaza clientii care le-au rezolvat o problema mare in organizatie cu reclamatia lor, dar probabil in Romania nu am ajuns la un asemenea nivel de maturitate. Sper sa depasim candva nivelul: ”daca nu-ti place poti sa pleci”, spus acum intr-o forma prietenoasa, pentru ca, macar asta am reusit sa invatam (un manager care face asta nu ar trebui sa ocupe o pozitie de management).

Al treilea lucru care trebuie facut:

-“puneti Wordul in Exel” si invatatii pe oamenii dumneavoastra sa faca acelasi lucru. Dupa ce ati pus “wordul in excel” ati facut un pas important, acela ca aveti niste cifre. De obicei in companii am intilnit multe cifre pe vanzari si mai putin pe logistica. In logistica cifrele sunt in contabilitate, cam asta e raspunsul standard. Gresit! Contabilitatea are cifrele pentru a le aloca in niste conturi fiscale, logistica trebuie sa aiba cifrele pentru a urmari eficienta procesului si a exercitiului pe care il repeta zilnic.

Antrenorii isi verifica atletii prin timpii pe care ii scot si ei vor sa vada o imbunatatire si le si arata atletilor cum sa ajunga la performanta maxima pe care o poate obtine. Deci, daca avem cifrele vedem evolutia, putem face comparatii, putem sa punem intrebari.

Al patrulea lucru care trebuie facut este sa intrebati:

-DE CE?. In momentul cand intrebati lunar “de ce procentul cu logistica din cifra de afaceri a crescut?” persoana responsabila va invata ca este o chestie repetitiva lunar si va invata ca trebuie sa vina cu raspunsul, inainte de a fi pusa intrebarea.

Locul 5 si ultimul al lucrurilor pe care trebuie sa le faceti este ocupat de:

compararea cifrelor dumneavoastra cu ai concurentilor din industrie. Grea treaba, nu? Mai ales in logistica unde lucrurile nu sunt publice, iar datele de la concurenti sunt greu de obtinut. Totusi unele date pot fi obtinute si va voi sune intr-un alt articol una din metode.

Cea mai simpla dintre metode o voi dezvolta acum. E o metoda simpla si are costuri minime. Cu ajutorul HR-ului dati un anunt de angajare pentru un post cheie in logistica companiei dumneavoastra (ar fi bine un post de management). Iar daca dati anuntul fara sa afisati numele companiei s-ar putea sa aveti surpriza sa constatati ca aplica si oamenii dumneavoastra. Dupa ce ati dat anuntul asteptati sa aplice persoane relevante de la concurenta, ii chemati la un interviu si in felul acesta aflati date despre concurenta. Oemenii vor veni tot timpul la interviu, iar acolo se vor “lauda” cu rezultate lor, este ceva normal si natural.

Controlul in logistica este foarte important, iar alaturi de diciplina este ingredientul care duce la succes.

Astazi, eu, am invatat un lucru foarte important: important nu este sa faci lucrurile altfel ci important este sa le faci bine, mai bine decat concurenta. Important este nu sa schimbi ceva ci sa vrei sa faci lucrurile din ce in ce mai bine, iar dupa ce ai trecut la fapte schimbarile vor veni singure.

Daca vrei sa afli mai multe si vrei o monitorizare constanta a activitatii tale de logistica vezi aici oferta noastra de abonamente de consultanta: Servicii de consultanta pe baza de abonament

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *