Re-design operational

re-design operational
re-design operational

Re-design operational se refera la redesenarea proceselor operationale ale companiei pentru a deveni mai eficiente. Din articolul acesta vei afla urmatoarele informatii:

  • cum se face re-design operational;
  • cu ce ajuta organizatia asta;
  • care sunt provocarile unui astfel de proces;

Cum se face re-design operational

In primul rand trebuie sa va spun ca procesul de re-desing operational este un proces in sine. De asta trebuie abordat etapizat si structurat. In primul rand, pentru a face re-design operational trebuie sa stii de la ce pleci.

Asta inseamna o mapare a proceselor actuale operationale. Lucrul asta se poate face pe toate procesele operationale, sau se poate face punctual pe anumite  procese. Ca si ideea generala maparea unui proces cu toate documentele necesare dureaza la noi intre 1 si 3 saptamani. Perioada este in functie de complexitatea procesului.

Documentele rezultate la final sunt o harta a procesului si un document text care descrie  procesul in detaliu. Harta procesului este un document de tip schema logica mai simplu sau mai complex in functie de proces.

Procesul de mapare preupune ca 1 sau 2 consultanti sa stea la dumneavoastra in companie si sa intre in detaliile intime ale procesului. Asta inseamna ca va parcurge toate etapele procesului asa cum se fac ele acum. Asta, in 99% din cazuri implica si activitati in soft cat si activitati extra soft.

In timpul maparii procesului noi analizam si optiunile de optimizare, astfel incat, la final, vom avea maparea procesului, propunerile de optimizare, estimare resurse pentru optimizare si analiza ROI estimata dupa implementare proces optimizat.

Cu ce ajuta organizatia asta

Nu stiu daca stiti, dar daca nu stiti va spun eu acum: conform tuturor expertilor dezvoltarea sanatoasa a firmei este recomandat sa se faca prin cresterea eficientei. Cresterea eficientei sa face prin optimizarea de procese.

Optimizarea de procese prin re-design operational presupune ca la finalul aceluiasi proces sa obtii mai multa plus valoare.

Asta se poate face folosind aceleasi resurse sa obtii mai multa valoare, sa obtii aceleiasi valoare folosind resurse mai putine sau sa sa obtii mai multa valoare cu resurse mai putine. Ultima varianta e sfantul graal al specialistilor in optimizari si de obicei se obtine prin rularea celor 2 variante dinainte.

Organizatia, la finalul procesului, va avea o „profitabilitate” mai mare pe acel proces, aceata profitabilitate fiind stabila si putand fi scalabila odata cu scalabilitate procesului. Simplu si pe romaneste asta inseamna bani mai multi.

Care sunt provocarile unui astfel de proces

Astfel de procese nu sunt simple, iar in interiroul companiilor, de obicei nu exista suficienta expertiza pentru a duce la final astfel de procese complexe. E recomandat sa apelatila consultanti care au mai facut asta inainte.

Provocarile sunt de mai mute tipuri:

– provocari de know-how. Cine face un astfel de proces trebuie sa aiba cunostiinte multiple (tehnice, de process management, de interactiune cu oamenii, de IT, de comunicare etc..

-provocari de ordin tehnic. Procesle din companii au, de foarte multe ori componente tehnice pe care nu orice om le poate intelege;

-provocari de comunciare si de relationare cu oamenii. Asta e una dintre cele mai mari provocari intr-un astfel de proces si daca nu sunt gestionate corect si cu diplomatie astfel de procese ajungsa fie mapate dar nu si optimizate si implementate optimizarile.

Daca ti-a placut articolul trimite-l si colegilor si prietenilor tai si, iti recomand sa citesti si urmatorul articol: Plus valoare in busines

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *