Procese ineficiente – optimizare procese

procese ineficiente

procese ineficiente

Am vazut in companii foarte multe cazuri de procese ineficiente. In unele cazuri aceste procese devin chiar paguboase in sensul in care compania pierde bani.

Ce vei afla din acest articol, daca il citesti pana la capat:

  • iti dau exemplu de un proces ineficient de vanzare (nu de logistica cum te-ai astepta);
  • ai sa intelegeti ca ineficienta procesului te duce la pierdere de clienti;
  • ai sa intelegi ce trebuie sa faci ca rezolvi problema

Nu am sa va dau exemplu de un astfel de proces din logistica pentru ca multi dintre voi nu sunteti familiarizati cu procesele din logistica si e foarte posibil sa nu intelegeti bine ceea ce vreau sa spun.

Exemplu de proces din categoria procese ineficiente

Am sa va dau un exemplu de proces de vanzare, de fapt e un proces de prevanzare mai degraba. Vaanzarile, in orice companie, nu vin singure, adica trebuie ca acea companie sa faca niste actiuni. De obicei sunt niste actiuni de marketing menite sa promoveze compania sau produsele companiei.

Ce rezulta in urma actiunilor de marketing

In urma acestor actiuni de marketing vor rezulta niste cereri de oferta in cazul produselor complexe sau serviciilor si chiar vanzari in cazul produselor simple. La asta am sa ma refer in articolul asta. La acest proces, pentru a sublinia ce inseamna un proces ineficient (chiar pagubos). Mai trebuie sa intelegeti ca nu numai companiile mari au astfel de procese ci pot exista astfel d eprocese si la companiile mici.

Promovarea si marketingul facut cu cap va aduce in mod implicit o marire a cererilor de oferta. Procesul in sine, simplist discutand se poate prezenta astfel: promovare – cerere de oferta – ofertare – acceptare oferta – contract – vanzare.

Am spus ca acest proces este simplist prezentat deoarece pe fiecare etapa trebuie defalcat suplimentar (dar nu asta e important pentru acest articol):

-de exemplu la promovare trebuie defacal pe ca canale se face promovarea. In general se poate merge pe online si offline.

-Pe online ce canale folosim? Sunt mai multe metode: promovare prin retele sociale (ce retele sociale), promovare prin adwords, promovare cu bloggeri etc. Prin offline este acelasi principiu.

Cum se prezinta acest proces simplist vorbind

Discutand pe procesul simplu cineva se apuca sa faca promovare, Promovarea va genera cereri de oferta.

Iintrebarea care se pune este cum fac managementul si cum administrez acele cereri de oferta? Se pune aceasta intrebare pentru a evita ca foarte multe sa se opreasca la nivel de cerere. In cazul produselor si serviciilor complexe generarea ofertei este un proces in sine care consuma resurse.

Pe langa asta, munca de ofertare fara finalizare va crea frustrare ducand la degradarea calitatii acestui proces. Am intalnit situatii in care promovarea a dus la marirea numarului de telefoane sau de emailuri. Telefoanele nu puteau fi preluate in totalitate si de asemenea nu se putea raspunde la numarul mare de emailuri. Asta  creaza, de asemenea disconfort mai ales in randul potentialilor clienti dar si in randul angajatilor. In randul anagajjatilor creaza frustrari pentru ca s-a muncit mult la oferta si nu apar rezultatele.

Problemele generate de ineficienta procesului

Chiar daca toate cererile de oferta pot fi procesate, e o problema daca ele raman la nivel doar de cerere de oferta. De asemenea e o problema pentru ca se consuma resurse, resurse care apoi ar trebui sa fie revitalizate prin intrarea de cash in urma vanzarii.

La un moment dat se va ajunge in situatia in care cineva va zice ca nu se mai fac oferte pentru ca ele nu se finalizeaza si muncim de pomana, ceea ce este total eronat.

In astfel de cazuri trebuie reanalizat procesul de prevanzare si trebuie vazut cum poate fi eficientizat astfel incat sa se consume resurse intr-un mod sustenabil pentru organizatie. Cererea mare de oferte poate fi cauza unor canale de promovare gresit alese sau a unor mesaje gresite, mesaje care creaza asteptari false potentialilor clienti.

De asemenea, ar trebui vazut cum se pot diferentia inca din faza de primire cererile de oferta cu risk mare de nefinalizare de cele cu sansa mare definalizare. Asta daca nu o puteti face voi va putem ajuta noi sa o faceti pentru ca suntem specializati in otimizarea de procese si in optimizarea consumarii resurselor dintr-o companie.

E foarte important sa identificati si sa optimizati astfel de procese din companiile voastre pentru ca altfel vor aparea situatii nedorite, iar aceste situatii va duc inevitabil la pierderi de bani.

Daca ti-a placut articolul te rog sa-l citesti si pe acesta: Optimizare procese – un necesar permanent al afacerii tale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.