Plus Valoare in business

plus valoare in business

plus valoare in business

Anul asta am avut citeva exeriente de care as vrea sa va povestesc unele dintre ele legate de plus valoare in business. Aceste experiente m-au facut sa imi dau seama ca a face business nu inseamna acelasi lucru pentru toata lumea.

In acest articol, daca il vei citi pana la final vei afla urmatoarele:

  • de ce marketingul este pentru mine o investitie;
  • cum vad altii chestia cu marketingul si cu plus valoarea din el;

De ce marketingul este pentru mine o investitie

Pentru mine, business-ul pe care il fac, consultanta logistica, inseamna, din punctul meu de vedere, a aduce un plus de valoare clientilor mei. Valoarea asta se traduce in toate cazurile in valoare financiara, iar asta aduce plus valoare in business. Am remarcat ca toata lumea spune asta si foarte putini au ca bilbie asta.

Am fost contact anul asta cel putin 4 companii care vroiau sa-mi faca marketing pentru a promova serviciile mele. Nu am nici-un fel de problema cu asta si chiar doresc sa fac asta externalizat. Stiu ca nu este punctul meu forte si sunt sigur ca daca dau asta unor specialisti rezultatele vor fi mult mai mari.

Am insa o problema: nu vreau sa dau bani fara a avea certitudinea ca acei bani sunt o investitie. Pentru a fi o investitie ar trebui ca bani pe care ii investesc sa se intoarca intr-o anumita perioada de timp cel putin in aceiasi suma inapoi la mine.

De obicei, asteptarile mele, ca si ale altora sunt sa se intoarca dublu. Daca investesc 500 de euro intr-o campanie de marketing (de exemplu) astept ca in 3-4 luni sa se intoarca la mine 1000 de euro. Asta se traduce prin plus valoare in business adusa de marketing.

Cum vad altii chestia cu marketingul si cu plus valoarea din el

Cum va spuneam, am fost contactat de citeva firme care se ocupau cu marketing pe toate canalele : online, email marketing, promovare in cataloage etc.

Toata discutia a fost foarte ok pina la intrebarea mea prosteasca: citit bani se intorc la mine si in ce perioada de timp? Din pacate am primit raspunsuri de genul:

-” Cum sa va pot spune eu asa ceva?”,

-„Editez catalogul asta din ’93 si nimeni nu m-a intrebat asta pina acum!”,

-” Nu am cum sa va garantez citi bani se vor intoarce inapoi la dumneavoastra, pot doar sa va garantez numarul de clickuri”.

Dragii mei, pe mine ma intereseaza rezultatele unei actiuni si nu numar de click-uri, mergand la extrem vreau sa am 1 click pe zi care sa se transforme intr-un  contract.

Va spun toate astea pentru ca m-am pus in pielea clientilor mei si ma gandeam:

-cum ar fi sa le raspund eu in acelasi fel cand ma vor intreba de ce sa lucreze cu mine?

Pai asta ar insemna sa-mi tai creanga de sub picioare. Adica asa-i zic: da-mi tu mie bani ca vedem ce iese dupa aia. Cam citi tampiti as putea sa gasesc care sa imi dea bani asa? Niciunul, in mod cert.

Deci ,cum sa-mi fac eu o strategie de vanzare bazata pe nici o garantie? Cineva imi spunea, candva, ca psibilitatea de a semna un contract cu un client este o ecuatie matematica. Ecuatie este egala cu: (expertiza ta+experienta anterioara de a lucra cu tine)/pret.

ROI si alte concluzii

Eu am un ROI de 200% pina la 2000% cu o medie de 500-600%. Asta este ceea ce le spun clientilor si merg si mai departe: pentru a avea o garantie a ceea ce promit sunt de acord sa lucram cu parte fixa + procent din saving.

Partea fixa are rolul ei pentru ca trebuie sa am implicarea clientului. Adica daca clientul plateste se implica mult mai mult decat atunci cand este gratis. Desigur, apare o problema in avedea cum masori saving-ul. Insa ne laudam ca suntem creativi si gasim pina la urma indicatori care sa ne arate asta.

Din punctul meu de vedere daca nu am o imagine asupra ROi-ului imi va fi foarte greu sau chiar imposibil sa lucrez cu un anume fuurnizor. La fel cum si unui client cred ca ii va fi greu sa lucreze cu mine spunandu-i: da-mi banii si mai vedem noi ce iese. Pesntru asta trebuie sa ai incredere in mine ca sunt mare si tare.

Dragilor, cred ca a venit vremea cand oamenii scot greu banii din buzunar si cand sunt foarte importante garantiile si plusul de valoare.

Cred ca pina la urma garantarea rezultatelor inseamna un business bun si profitabil pentru toata lumea.

5 păreri la “Plus Valoare in business

  1. specialist seo

    Pe partea de online si chiar offline nimeni nu iti poate garanta cati bani se intorc in urma unei campani de promovare, iti pot garanta insa un numar de potentiali clienti care o sa iti bata la usa.
    Asta este gresala pe care o face mai toti propietari de business, vor ca cineva sa le garanteze o anumita suma de bani care sa rezulte de pe urma campaniei chiar daca au niste servicii/produse de tot ca#$%ul.

    Răspunde
  2. Robert Stanciulescu

    Nu clientii sunt cei care gresesc ci furnizorii ca nu reusesc sa-i convingasa-i aleaga sa lucreze cu ei. Nu cred ca dumneavoastra sau altcineva ar cumpara un telefon mobil daca cineva va va spune ca produsul e posibil sa nu functioneze dupe ce ati dat banii pe el. E la fel si aici, cum poti sa dai banii pe un serviciu care nu are garantia ca poti, la final, sa fii macar pe zero?

    Răspunde
  3. specialist seo

    comparatia facut de dvs. cu telefonul nu reflecta situatia pe care o avem.

    Marketingul nu vinde direct!

    Daca vindeti telefoane si cineva va promoveaza online/offline, in urma promovari rezulta un anumit numar de potentiali clienti din acesti potentiali clienti dvs. nu reusiti sa vindet nici un telefon din diverse motive, comerciale, tehnice, etc., atunci vina este toata a celui care v-a promovat?

    Cel ce promoveaza poate decat sa va informeze cu numarul de persoane interesate de achizitionarea unui telefon si sa il informeze pe acesta ca si dvs. sunteti in piata.

    Răspunde
  4. Robert Stanciulescu

    Comparatia e un pic fortata, dar a fost aleasa asa pentru a intelege. Eu, ca si client, am 2 variante: sa platesc unor specialisti 2000 de euro pentru marketing sau nu. Daca dau 2000 de euro si nu se intoarce nimic la mine prefer sa nu ii dau, chiar daca marketingul trimite potentiali clienti si nu reusim, din diverse motive, sa-i transformam in clienti rezultatul e acelasi– 2000 de euro pierduti.
    A doua varianta este sa-ti faci marketing in-house, fara sa stii ce rezultate vei obtine si fara garantii, dar nici la prima varianta nuai garantii. Rezultatul probabil va fi la fel, dar costurile, probabil, de 10 ori mai mici.
    Orice om normal la cap nu va alege niciodata sa dea bani fara garantii decat intr-o singura situatie: suma platita e prea mica ca sa fie importanta pentru el, dar in acest caz raspunsul profesionistilor in marketing este ca nu se pot obtine rezultate cu banii aia ca sunt prea putini.

    Răspunde
  5. Pingback: Re-design operational - Logistic Specialist Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *