Noul cod rutier

cod rutier

cod rutier

Dupa cate vad oamenii astia din politie si din parlament nu mai au simtul a ceea ce este normal. In noul cod rutier soferul roman este cel mai are infractor in viata, iar amenzile pentru infractiuni sunt fulminante.

De exemplu: amenda pentru trecerea pe culoarea rosie a semaforului va fi de…..4000 de lei (daca se soldeaza cu accident fara victime). Pai, asta este mai mult de 2 ori decat un salariu mediu din Romania. Amenda pentru vorbitul la telefon sau nepurtarea centurii de siguranta se sanctioneaza cu 625 de lei. Wow!

Amenzile din actualul cod rutier mi se par foarte mari. De exemplu acum 1 luna am fost prins cu 10 km pe ora mai mult in localitate, iar amenda a fost de 675 de lei. Inteleg ca toate astea duc la accidente si se doreste limitarea accidentelor de circulatie, dar ceea ce nu inteleg de ce doar soferul este vinovat si penalizat extrem de dur pentru riscurile de accidentare. Un sofer castiga mediu in Romania intre 2000 si 3000 de lei net si ma refer aici la soferii care fac aceasta meserie.

Pai daca un astfel de sofer a luat o amenda de vorbit la telefon si una de centura pe luna, asta ca sa nu mai vorbesc despre trecerea pe galbem (adica fortarea intersectie), depasirea cu 10 km pe ora a restrictiei de viteza, etc…Oamenii astia vor ajunge sa lucreze pe gratis, adica toti banii lor din salariu (sau marea majoritate a lor se vor duce la statul roman).

Nu inteleg, asa cum ziceam mai sus de ce doar soferii sunt considerati potentiali vinovati de riscurile de accidente din Romania. De ce in actualul cod rutier nu sunt prevazute amenzi extrem de dure si in cuantum extrem de mare si pentru autoritatile care nu isi fac treaba? De exemplu: drumuri nedezapezite, semne de circulatie acoperite de copaci sau lastaris etc.

Amenzile, din punctul meu de vedere, sunt extrem de mari corelate cu nivelul de trai din Romania si cu nivelul de suportabilitate al nostru. Ne chinuim de 25 de ani sa fem autostrazi, dar nimeni nu este penalizat de lipsa lor, platim vigneta, dar nimeni nu penalizeaza autoritatile pentru lipsa de reactie in cazul evenimentelor care nu ne mai permit sa folosim drumuri publice.

Acum 2 zile 75 de drumuri nationale au fost blocate circulatiei pentru ca autoritatile nu au fost in stare sa asigure continuitatea circulatiei pe acele drumuri. A dat coneva amenzi, a prevazut cineva amenzi mari si usturatoare pentru ei in noul cod rutier. NU! Doar soferul este vinovat de accidente, iar el trebuie sa plateasca ca prostul niste amenzi URIASE. Ma intreb oare cand se va ajunge la un echilibru de suportabilitate!

Codul asta rutier va intra in vigoare din 6 februarie, Valoarea amenzilor astora va fi probabil redusa pana atunci la presiunea publicului, probabil ca au fost puse deliberat sumele alea astronomice acolo pentru ca atunci cand se fac reduceri sumele sa  nu mai fie astronomice sa fie doar planetare ca si marime, dar tot mari vor fi pentru nivelul de suportabilitate al romanului prost care are si el o masina cu care se duce la serviciu zilnic.

3 păreri la “Noul cod rutier

  1. Valentin

    Incalcarea tuturor regulilor de circulatie de catre majoritatea participantilor la trafic, este o adevarata problema. In unele tari, autoturismul este inregistrat la „Arma crimei” in cadrul procesului judiciar derulat in urma unui accident soldat cu deces. Mai are rost sa discutam despre manevrele prin care criminalii soselelor reusesc sa primeasca doar o suspendare a permisului pentru 60 zile ? Asta chiar la al doilea omor ?
    Repectul pe soselele noastre, este un lucru rar din pacate. Iar educatia fara masuri punitive resimtite cu adevarat, s-a dovedit o iluzie in Romania.

    Răspunde
    1. admin Autor articol

      Valentin, iti dau dreptate in ceea ce spui, totusi cred ca trebuie sa facem o distinctie clara intre cei care incalca legea cu buna stiinta si cei care gresesc involuntar. Eu nu ma refer aici la cei care incalca legea cu buna stiinta, ei trebuie pedepsiti aspru. Ma refer aici la cei multi care gresesc in mod involuntar, de exemplu uita sa aprinda luminile de intalnire cand ies din oras pentru ca ei circula 90% din timp in oras unde nu e obligatorie folosirea luminilor de intalnire. E uman sa se intampla asta. O amenda de citeva sute de lei pentru un pensionar care a uitat sa faca asta il darama finaciar pe acel om si ii trebuie citeva luni bune sa-si revina. Pe langa asta mai sunt alte exemple cu o lege facute neechilibrat: de exemplu in zona ude stau eu e o trecere la nivel de cale ferata. Pana anul trecut la acea trecere nu stateam mai mult de 10 minute la bariera la orice ora as fi trecut. De anul trecut s-a intamplat ceva si stau in mod constant minim 20 de minute la bariera. Pe mine ma amendeaza cu 4000 de lei daca trec bariera aia (cu toate ca exista si 5 minute intre trenuri), dar nimeni nu amendeaza CFR ca ma tine acolo mai mult decat trebuie. NIMENI, absolut nimieni nu i-a luat la intrebari pe aia de la CFR daca nu se poate face si altfel. Nimeni nu ii amendeaza nici pe CFR, nici pe cei de la drumuri daca nu isi fac treaba si astfel de chestii nu sunt prinse in lege.

      Răspunde
  2. Alex

    De fapt totul se reduce la intrebarea … CINE II CONTROLEAZA PE CEI CARE AR TREBUI SA CONTROLEZE, SA VEGHEZE LA BUNA FUNCTIONALITATE A SOCIETATII ?
    Pentru ca de aici pleaca toate; controlorii se fac ca verifica si bineinteles ca nu pe gratis, infractiunile sunt mici la inceput, dar incet-incet se ajunge la vorba romaneasca CINE FURA AZI UN OU MAINE VA FURA UN BOU. Analizand mai departe, se ajunge incet-incet la situatii in care televiziunile au subiecte fierbinti mult timp (doar discutii fara a se rezolva ceva) si mortii sunt adevaratii vinovati (gropi nesemnalizate atat in sosele cat si in trotuare, cladiri care pica bucata cu bucata peste noi, cazuri asemanatoare permiselor auto de la Pitesti si multe altele). Sa nu mai amintim de faptul ca DNA-ul sau alte organisme asemanatoare ale statului aduc in discutie fapte de coruptie care au avut loc cu 10-15 ani in urma !?
    Dar, cum spunea o vorba … TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE MANANCA TOT TIMPUL.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *